واحد اکسیژن

فوق تخصص ریه و آی سی یو گفت: اگر تامین اکسیژن رایگان فولاد مبارکه به مراکز درمانگر نبود با بحرانی بزرگ مواجه می شدیم و این اقدام قابل تقدیر شرکت فولاد مبارکه باعث شد که از واردات اکسیژن برای بیماران بی نیاز شویم.

مسعود احتشام در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: تنها راه پیش رو برای کنترل کرونا تسریع روند واکسیناسیون است. با تزریق واکسن کرونا از ایجاد فرم های شدید که نیاز به بستری در آی سی یو است جلوگیری می شود و افراد چنانچه در معرض ویروس قرار بگیرند با فرم بسیار خفیف کرونا مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد در هنگام واکسیناسیون نباید علایم کرونا یا مشابه کرونا داشته باشند، افزود: هیچ واکسن کرونایی ایمنی صددرصد نمی دهد و با واکسیناسیون بیش از ۸۳ درصد جامعه به ایمنی جمعی می رسیم و کاهش آمار ابتلا به کرونا نشان از اثربخشی واکسن است.

این فوق تخصص ریه و آی سی یو با تاکید بر اجباری شدن واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: اگر با واکسن هراسی و دیدگاه خرافی نسبت به واکسن کرونا برخورد قاطع شود، همچون سایر نقاط جهان از این بحران عبور می کنیم و مانند آنفلوانزا سالانه گروه های پرخطر واکسن دریافت می کنند؛ اما اگر این عدم هماهنگی وجود داشته باشد و همزمان بیش از ۸۰ درصد جامعه واکسینه نشوند در دور باطل می افتیم و نمی توان به مهار این بیماری امید داشت.

وی کودکان و افراد زیر ۱۸ سال را به علت عدم تکامل گیرنده آنزیم مبدل آنژیوناستین که در بیماری کرونا سهم دارند، در نقش ناقل معرفی کرد و افزود: ابتلا کرونا در طیف کودکان بسیار کم بوده است مگر در مواردی که کودک بیماری زمینه ای شدیدی داشته و با توجه به تایید سازمان غذا و دارو امریکا و بهداشت جهانی تزریق واکسن فایزر می تواند از امکان انتقال این بیماری توسط کودکان جلوگیری کند.

احتشام در ادامه به مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در تامین بیش از ۲۰ هزار تن اکسیژن رایگان گفت: در درمان کرونا اقداماتی مانند واکسیناسیون جنبه پیشگیری اولیه دارد و اقداماتی مانند اکسیژن و کورتن پیشگیری ثانویه محسوب می شود. شک نکنید که اگر اقدام تحسین برانگیز فولاد مبارکه نبود در دو سال گذشته، تلفات بیشتری داشتیم.

وی افزود: اگر تامین اکسیژن رایگان فولاد مبارکه به مراکز درمانگر نبود با بحرانی بزرگ مواجه می شدیم و این اقدام قابل تقدیر شرکت فولاد مبارکه باعث شد که از واردات اکسیژن برای بیماران بی نیاز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =