سازمان زمین شناسی

جلسه کارگروه معدن سازمان بسیج مهندسان استان فارس با موضوع مانع‌زدایی از فعالیت‌های اکتشافی و معدنی در استان فارس و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در توسعه فعالیت‌های اکتشافی و معدنی برگزار شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور،  جلسه کارگروه معدن سازمان بسیج مهندسان استان فارس با موضوع مانع‌زدایی از فعالیت‌های اکتشافی و معدنی در استان فارس و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در توسعه فعالیت‌های اکتشافی و همچنین سایر فعالیت‌های مرتبط با علوم‌زمین و معدن در راستای حرکت به سوی اشتغالزایی و توسعه پایدار با پنج دستور جلسه با عناوین بررسی مطالعات زمین‌شناسی شهرستان‌های فارس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک حوزه‌های زمین‌شناسی کاربردی، انتقال تجربیات اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور در حوزه گوهرسنگ‌ها، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و ایجاد گروه جهادی تخصصی زمین‌شناسی در سامانه اطلس جهادی در محل سالن جلسات اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور در این جلسه ضمن بیان فعالیت‌های این سازمان در کل کشور و به ویژه استان فارس، به تشریح وظایف حاکمیتی این سازمان پرداخت.

طهمورث یوسفی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی این اداره‌کل در سطح استان به صورت گسترده و در تمام مناطق استان انجام می‌پذیرد، افزود تولید اطلاعات پایه و ارزشمند این سازمان در زمینه‌های مختلف علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ضمن معرفی وضعیت موجود و پیشرفت فعالیت‌های اکتشافی در سطح استان به تشریح پروژه‌های اکتشافی شهرستان‌های استان فارس که حدود نیمی از مساحت استان را شامل شده پرداخت.

به گفته مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب روند مطالعات در پهنه‌های اکتشافی شمالی و شرقی استان نزدیک به یک سوم از مساحت استان را پوشش می‌دهد.

وی به بیان دلایل کند شدن ادامه عملیات اکتشافی و معضلات پیش‌روی این مطالعات به ویژه در مراحل تفضیلی از جمله مخالفت‌های دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی پرداخت و خواستار اتخاذ رویکرد مثبت در انجام فعالیت‌های اکتشافی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سوی دستگاه‌های مربوطه شد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان بسیج مهندسان استان فارس ضمن بیان فعالیت‌های این سازمان و با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها نام‌گذاری شده، گفت: مانع‌زدایی از فعالیت‌های اکتشافی و معدنی در دستور کار این سازمان قرار دارد و تلاش در راستای افزایش این امر ادامه خواهد داشت.

پناهی خاطرنشان کرد: مانع‌زدایی از این فعالیت‌ها با هم‌افزایی کلیه دستگاه‌ها و پتانسیل‌های استان با جدیت صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است، این جلسه با حضور دکتر احمدی مدیر معدن بسیج مهندسان استان فارس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز،   نایب رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس، نماینده ایمیدرو در استان فارس، نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و تنی چند از کارشناسان اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور برگزار شد و اعضا به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و در پایان جلسه مقرر شد رفع موانع موجود در ادامه مطالعات محدوده‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور توسط سازمان بسیج مهندسان مورد پیگیری قرار گیرد و همچنین از ظرفیت‌های اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) در فعالیت‌های اکتشافی، آموزشی و همچنین توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها در استان استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =