محسن دارابی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۶۵۹ جواز تأسیس و طرح توسعه صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمانشاه صادر شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، محسن دارابی با بیان اینکه در این طرح‌ها مجوز راه‌اندازی سه پتروشیمی نیز قرار دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲ هزار اشتغال در استان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی «آوات اورامان» با تولید محصول اتیلن پروپیلن و سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیون یورویی یکی از مهم‌ترین این طرح‌هاست که جزو پروژه‌های ملی محسوب می‌شود.

او همچنین گفت: پتروشیمی «فراز هورامان» با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورو و صنایع سیمان بتن با سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیون یورو از دیگر طرح‌های مهم بخش صنعت در استان کرمانشاه است که مجوز تأسیس دارد.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر جواز تأسیس و مجوز خوراک این صنایع از وزارت نفت اخذ شده و در مرحله مکان‌یابی قرار دارند که مدت‌ زمان اجرای این طرح‌ها نیز سه‌ساله پیش‌بینی‌شده است.

دارابی همچنین از افزایش ظرفیت تولیدی ۳۵ واحد صنعتی با ۱۳۰ هزار تن محصول در استان خبر داد و گفت: همچنین در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۲۸ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت با سرمایه‌گذاری ۵۰۵ میلیارد تومان و اشتغال ۸۸۹ نفر صادر شده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰هزار نفر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =