توپ انداز

با همکاری باشگاه سپاهان و پژوهشگاه صنعت نفت عصر امروز در زمین چمن ورزشگاه پژوهشگاه صنعت نفت مراسم رونمایی از دستگاه توپ انداز تولید شده توسط یکی از شرکت‌های تحت حمایت مرکزی نوآوری این پژوهشگاه با حضور مدیران و مربیان باشگاه سپاهان و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برگزار شد.

به گزارش ایراسین،  با همکاری باشگاه سپاهان و پژوهشگاه صنعت نفت عصر امروز در زمین چمن ورزشگاه پژوهشگاه صنعت نفت مراسم رونمایی از دستگاه توپ انداز تولید شده توسط یکی از شرکت‌های تحت حمایت مرکزی نوآوری این پژوهشگاه با حضور مدیران و مربیان باشگاه سپاهان و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور دکتر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، مهندس ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان شریعت‌زاده معاون فن‌آوری پژوهشگاه علوم ورزشی، دکترشریف‌نژاد رئیس پژوهشگاه ورزشی، دکتر کاشی معاون پژوهشی پژوهشگاه ، خانلری مدیر ورزشگاه صنعت نفت، دکتر تقی‌زاده معاون پشتیبانی سازمان امور دانشجویی وزارت علوم انجام شد؛ اعضای باشگاه سپاهان شامل رحمان احمدی، محمود کریمی، تکستیرا،  علی قاسمی و منصور سلیمانی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر ادامه این راه و داخلی سازی تکنولوژی‌های جدید افزود: مایه افتخار است که در نوک سکان توسعه و پیوند علم و صنعت این جوانان هستند که پیشتازی می‌کنند. وی ادامه داد: حالا ما نتیجه اعتمادمان را گرفته‌ایم و نمونه‌ای ساخت داخل داریم که با محصولات خارجی با این کاربری رقابت می‌کند.

او دست‌آورد دیگر این پروژه را همنشینی پژوهشگاه صنعت نفت و جامعه ورزشی دانست.

محمدرضا ساکت مدیر عامل شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان هم با اشاره به پیوند خوش یمن دانشگاه، پژوهش و ورزش در این پروژه که منجر به تولد محصول مورد نیاز جامعه ورزشی شده است از خدمات پژوهشگاه به تیم ملی یاد کرد و گفت: فراموش نمی‌کنیم که این پژوهشگاه برای صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی روسیه و همینطور بازی های جام ملت‌های آسیا در امارات، چه خدماتی را ارائه کرد؛ تا جایی که مربی قبلی تیم ملی آقای کیروش به صورت مرتب از کیفیت  شرایط و امکانات  پژوهشگاه تشکر می‌کرد.

او با تشکر از زحمات مدیران پژوهشگاه صنعت نفت در کمک به تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: مقام معظم رهبری بارها بر تلاش تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی روسیه مهر تاکید زدند.

ساکت با اشاره به اهمیت علمی‌سازی ورزش و تجهیزات جدید در توسعه رشته ‎های ورزشی و مهارت ورزشکاران گفت: توجه ویژه به این مقوله جزو نیازهای باشگاه داری و ورزش حرفه‌ای است. حرکت پرشتاب علمی شدن ورزش و توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار در این حوزه رقابت را به میدان‌ علم کشانده است از این رو درک ضرورت این پیوند منجر شد تا ما تلاش کنیم بخش اجرایی ورزش و بازوی علمی دانشگاه به هم نزدیک شوند.

مشارکت با استارت‌آپ‌های ورزشی جزو برنامه‌های راهبردی سپاهان است

وی افزود: خدا را شاکریم که در تفاهم نامه‌ای که بین باشگاه سپاهان و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان منعقد شد و این امکان به وجود آمد که تولید را به سمت تکنولوژی‌های نو ببریم و امروز در خدمت شما عزیزان باشیم.

مدیر عامل باشگاه سپاهان با تاکید بر حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از استارتاپ های ورزشی و محصولات فناورانه تولید داخلی ادامه داد: ورود تجهیزات و سخت‌افزارهای نوین باعث ارتقا کار کیفی مربیان می‌شود و منجر به تخصصی‌تر شدن عملکرد مربیان بزرگوار و درنهایت تیم‌های ورزشی شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های علمی و پژوهشی و مشارکت باشگاه سپاهان با استارت‌آپ‌های ورزشی را جزو برنامه‌های راهبردی این باشگاه دانست و گفت: در حال حاضر ما با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد خراسان و دانشگاه علمی کاربردی در این زمینه تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم‌ و در همه آنها رویکرد ما توجه به مسائل پژوهشی و توجه به پایان‌نامه‌ها و تبدیل ایده‌ها به عمل و تجاری سازی آنهاست.

مشارکت با استارت‌آپ‌های ورزشی جزو برنامه‌های راهبردی سپاهان است

دکتر شریف‌نژاد رئیس پژوهشگاه ورزشی صنعت نفت نیز با حضور در این مراسم با تشکر از همکاری‌های دکتر ساکت در پروژه دستگاه توپ انداز خودکار گفت: اگر چه نمی‌شود اندازه و ارزش مالی چنین نوآوری‌هایی را با صنعت نفت و فولاد مقایسه کرد که امروز مدیران این عرصه هم در این جمع حضور دارد اما در عرصه صنعتی سازی و فن آوری ورزشی این دستگاه نوید روزهای بهتر و راه‌های نو را می‌دهد. وی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق فتح بابی بر کم کردن فاصله بین صنعت و ورزش و حمایت‌های بیشتر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از استارت‌آپ‌های ورزشی و محصولات فن‌آورانه تولید داخلی باشد.

مشارکت با استارت‌آپ‌های ورزشی جزو برنامه‌های راهبردی سپاهان است

گفتنی است در پایان این جلسه مراسم رونمایی از ماشین دستگاه توپ انداز فوتبال انجام شد و حاضران به صورت عملی عملکرد این دستگاه را در زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت نظاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =