• ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
  • کد خبر: 18584
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

به دنبال تماس تلفنی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با همتای خود در کره شمالی و همچنین کاهش عرضه نفت به دنبال طوفان آیدا، قیمت نفت به ۷۳ دلار افزایش یافت اما ادامه روند قیمتی دلار به نتیجه جلسات اوپک و سازمان بین المللی انرژی در هفته آینده میلادی بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت روز جمعه با حمایت از نشانه های کاهش عرضه در ایالات متحده در نتیجه طوفان ایدا و همچنین امیدهای تجاری ایالات متحده و چین به افزایش دارایی‌های ریسک‌دار افزایش یافت.

حدود سه چهارم تولید نفت دریایی خلیج آمریکا یا حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز از اواخر ماه اوت متوقف شده است. آمارهای این هفته میلادی نشان داد که موجودی نفت خام آمریکا به پایین ترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۹ رسیده است.

استفان برنوک از شرکت PVM گفت: "با شروع مجدد تولید نفت خام دریایی ، احتمال وجود دارد که اثر "Ida" هنوز در هفته های آینده احساس شود."

قیمت نفت خام برنت در روز گذشته با ۱.۴۷ دلار معادل ۲ درصد افزایش به ۷۲.۹۲ دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز (WTI) با ۲.۳۲ درصد معادل ۱.۵۸ دلار افزایش به ۶۹.۷۲ دلار در هر بشکه رسید.

بازارهای نفت و سهام نیز از تماس تلفنی بین جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی خود رونق گرفت. به گفته تحلیلگران، این تماس امید برای روابط گرمتر و تجارت جهانی را افزایش داد.

جفری هالی ، تحلیلگر کارگزاری OANDA ، می گوید: "تماس تلفنی بایدن _ شی همان تأثیری را بر بازارهای نفت داشته است که بر سایر دارایی ها وجود دارد."

برنت در پایان هفته با سود اندکی همراه بود اما از ابتدای سال تقریباً ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این امر به دلیل کاهش عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت و برخی تقاضای بهبودی از این همه گیری رخ داده است.

روز پنجشنبه، پس از آنکه چین اعلام کرد ذخایر نفت خام خود را از طریق حراج عمومی و به منظور کاهش هزینه های اولیه برای پالایشگاه‌ها کاهش می دهد ، قیمت هر دو قرارداد نفتی ذکر شده بیش از یک درصد سقوط کرد.

در هفته آینده تجدید نظر در چشم انداز تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۲ از سوی اوپک و آژانس بین المللی انرژی و همچنین تاثیر گسترش نوع دلتا COVID-۱۹ بر بازگشت کامل تقاضا به سطح پیشین خود در سال ۲۰۱۹ بررسی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =