رییس جمهور در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های گسترده معدنی این استان، بر ضرورت فعال سازی بازارچه های مرزی تأکید کرد و افزود: باید برای استان‌هایی همانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که جاذبه‌های لازم برای سرمایه گذاری را ندارند، جاذبه‌های خاص تعریف کنیم تا سرمایه گذاران نسبت به فعالیت در این استانها تشویق شوند.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، آیت الله رئیسی جمعه شب در پایان سفر یک روزه به استان خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی مدیران درمورد توسعه استان، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و کارهای خوبی در استان انجام شده اما همچنان کارهای زیادی باید در این منطقه انجام شود.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های متنوع استان خراسان جنوبی در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد: ۷۶ درصد زغالسنگ کشور در طبس تولید می‌شود؛ در این صورت چرا باید واردات زغالسنگ داشته باشیم و این میزان می‌تواند تمام نیاز کشور را تامین کند لذا این موضوع باید دنبال شود.

آیت الله رئیسی گفت: معادن بسیار ارزشمند و سنگ‌های تزیینی زیادی در استان خراسان جنوبی وجود دارد و اینکه برای ۵۰ معدن مجوز بهره‌برداری صادر شده اما اقدامی نشده باید پیگیری شود و مشکل آنها حل و فصل شود.

وی با اشاره به درخواست نمایندگان مجلس درخصوص فعال کردن همه بازارچه‌های مرزی استان اظهار داشت: اکنون دو بازارچه در استان فعال شده که معتقدم یکی از راه‌های توسعه استان فعال کردن این بازارچه‌ها است.

رییس جمهوری گفت: باید تمامی بازارچه‌های استان فعال شوند و بخش‌های مختلف هم با تشکیل دفتر و نمایندگی بر صادرات و واردات نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه صادرات به کشور افغانستان باید کار کنیم افزود: بخش صادرات از جمهوری اسلامی برای تامین کالاهای مورد نیاز افغانستان سبب می‌شود هم مرزنشینان از تبادلات تجاری استفاده کنند و هم نیروهای ما بر تجارت نظارت داشته باشند تا کار قانونمندی صورت بگیرد.

رییس جمهوری با اشاره به درخواست رییس سازمان صمت استان مبنی بر احداث کارخانه فرآوری شیشه در نهبندان گفت: فرآوری شیشه در نهبندان از مواردی است که استاندار باید دنبال کند و اگر مشکل از مرکز است ما حل کنیم.

وی افزود: باید برای استان‌هایی مانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و استان‌هایی که جاذبه لازم را برای سرمایه‌گذاری ندارد، جاذبه‌های خاص برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذار به استان بیاید و کاری که استاندار در ستاد توسعه خاوران انجام داده، مبارک و درست است.

آیت الله رئیسی گفت: جاذبه‌های کلی در این استان‌ها وجود دارد و باید جاذبه‌های خاص هم تعریف شود که تشکیل ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی برای تسهیل سرمایه‌گذاری کار قابل تشکر، مبارک و درستی است.

وی بیان کرد: در هر صورت باید سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان تشویق شود و بداند خراسان جنوبی جای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و بتواند از سرمایه خود استفاده لازم را داشته باشد.

رییس جمهوری گفت: در خراسان جنوبی اقتصاد معدن، گردشگری، کشاورزی، صنعت و صنایع را داریم البته نزولات آسمانی کم است اما باید این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد در حوزه صادرات و بازارچه‌های مرزی در این استان وجود دارد لذا می‌توانیم با کشورهای همجوار در حوزه صادرات ارتباط داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه‌های مختلف اقتصاد خراسان جنوبی را فعال کنیم تصریح کرد: نیروهای فرهیخته خوبی در این استان داریم و در گذشته به دانشگاه‌های استان رفته و با برخی دانشجویان، فرهیختگان و اساتید صحبت کرده‌ام، سرمایه‌های خیلی عظیمی برای استان هستند که باید از وجود آنها بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =