• ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
  • کد خبر: 18553
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

پس از پایان عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» و تخصیص سهام، به هر کد معاملاتی تنها ۷۲ سهم اختصاص یافت. آمار شرکت کنندگان در این عرضه اولیه نشان می‌دهد ۱.۹ میلیون نفر بیش از پیش بینی ۰.۶ میلیون نفری بورس در این عرضه اولیه شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس، روز گذشته ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» به عنوان پانصد و هشتاد و دومین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و در گروه «مواد شیمیایی» عرضه شد.

در این عرضه اولیه دامنه قیمتی هر سهم توسط بورس تهران ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان تعیین شد که هر کد معاملاتی نهایتا می‌توانست ۳۰۰ سهم معادل ۶۹۰ هزار تومان ثبت سفارش کند. در پایان این عرضه اولیه، به دلیل استقبال خریداران به هر کد معاملاتی حداکثر ۷۲ سهم در سقف قیمتی (۱۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان) رسید.

شایان ذکر است در این عرضه اولیه نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کد معاملاتی (به غیر از صندوق های سرمایه گذاری) شرکت کردند که یک میلیون و ۹۰۰ هزار کد معاملاتی بیشتر از پیش بینی قبلی بورس است.

فجهان روز شنبه تخصیص می‌یابد

شایان ذکر است علی رغم عرضه اولیه دو نماد کیمیاتک و فجهان، نتیجه عرضه اولیه شرکت فولاد سیرجان هنوز اعلام نشده است. بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، فرآیند تخصیص سهام این شرکت در روز شنبه ۱۷ شهریورماه انجام شده و معاملات ثانویه آن از روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =