• ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18513
  • readingTime: ۱ دقیقه
کالای اساسی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون وضعیت ذخایر استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی خوب است و تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

به گزارش ایراسین و نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علی نیکزاد» درباره جلسه سه‌شنبه شب با وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس درباره تامین کالاهای اساسی نگرانی داشتند و شب گذشته وزیر جهاد کشاورزی به مجلس دعوت شد و در موضوع تامین کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت، مرغ و سایر کالاهای اساسی که هم باید ذخیره استراتژیک داشته باشیم و هم بتوانیم تمهیداتی را از الان برای شب عید فراهم کنیم، توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: با همه قوت و قدرت کارها در وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و آنچه که در گمرکات دپو شده هم در حال ترخیص است و تمهیدات بسیار خوبی هم فراهم شده تا شب عید به مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی برنخوریم.

نیکزاد با بیان اینکه در زمان تغییر دولت وضع خوبی نداشتیم، گفت: اما در حال حاضر هم وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی خوب است و هم اینکه تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

وی درباره تعلق گرفتن ارز ترجیحی در نیمه سال دوم سال به کالاهای اساسی افزود: اکنون قانون چنین موضوعی را مصوب نکرده و دولت باید پیشنهادی را به مجلس ارایه دهد و مجوز برای مازاد بر آنچه که پیشتر مصوب شده بگیرد، زیرا مبلغ هشت میلیارد دلار برای شش ماهه اول سال هزینه شده است.

نایب رییس اول مجلس اضافه کرد: بنابراین امیدواریم دولت به سرعت این پیشنهاد را به مجلس ارائه دهد و همکاران ما در مجلس با درک واقعیت مهم بودن تامین کالاهای اساسی برای مردم و همچنین قیمت مناسب برای کالاهای اساسی درباره آن تصمیم گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =