• ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 18393
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولادی

ارزیابی قیمتی شمش فولاد در ابتدای این هفته نشان می‌دهد نرخ شمش فولاد همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و در بیشتر بازارها با کاهش قیمت مواجه شده است. اما در این میان بازار داخلی چین برخلاف این روند، با افزایش قیمت شمش فولاد این هفته را آغاز کرده است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته ( ۱۲ شهریور-۳ سپتامبر) در بازار آسیا از ۶۷۸ دلار برهرتن سی اف آر به ۶۷۷ تن رسید و یک دلار ارزان شد؛ در بازار ترکیه نیز قیمت شمش فولاد از ۶۲۵ دلار به ۶۲۳ دلار رسید و ۲ دلار ریزش قیمت داشت. در بازار دریای سیاه هم با کاهش ۵ دلاری، قیمت شمش فولاد از ۵۹۵ دلار به ۵۹۰ دلار برهرتن رسید.

اما در این میان نرخ شمش فولاد در بازار داخلی چین با رشد ۱۷ دلاری قیمت از ۶۷۷ دلار برهرتن به ۶۹۴ دلار رسید و این هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد.

گفته می‌شود از جمله عوامل این روند قیمت برای شمش فولاد، مبهم بودن بازار قراضه و تغییرات قیمتی این ماده به عنوان نیاز مهم فولاد سازان است.

با این وجود، شمش فولاد همچنان به عنوان یکی از محصولات با ارزش افزوده قابل قبول مطرح شده و تولید این محصول و صادرات آن همواره ارزآوری خوبی برای این صنعت و سرمایه گذاران آنها داشته است.

ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید فولاد فرصت مناسبی دارد تا از تولید و صادرات این محصول در جهت ارزآوری برای صنعت و اقتصاد کشور استفاده کند؛ البته در این زمینه تامین نیازهای مهم و اولیه همچون منابع انرژی موضوعی است که باید در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =