• ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
  • کد خبر: 18364
  • readingTime: ۲ دقیقه
مسابقات بین‌المللی اربابان سلاح

تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران قهرمان مسابقات نظامی جهان در رشته اربابان سلاح شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مسابقات نظامی بین المللی "اربابان سلاح" از ۳۱ مرداد تا ۱۳شهریورماه ۱۴۰۰ به میزبانی شهرستان شاهین‌ شهر از توابع استان اصفهان برگزار شد که تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران قهرمان این رقابت ها شد.

در این دوره از مسابقات چهار تیم جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری سوسیالیستی ویتنام و جمهوری  ازبکستان در پنج مرحله توپخانه ۱۲۲ م‌مdc، توپخانه پدافند هوایی۲۳ م‌م، راکت اندازه‌ گراد ۱۲۲ میلی متری (کاتیوشا)، تیراندازی سلاح انفرادی (بیاتلون انفرادی) و نگهداری و تیراندازی گروهی (بیاتلون امدادی) به رقابت پرداختند.

در مرحله توپخانه ۱۲۲ م‌مdc نیروهای نظامی کشورهای ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام به ترتیب جایگاه اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

در مرحله توپخانه ۲۳ م‌م، پدافند کشورهای ایران‌، روسیه، ازبکستان و ویتنام به ترتیب حائز رتبه های برتر شدند.

در راکت انداز گراد ۱۲۲ میلی متری(کاتیوشا)، کشورهای ازبکستان، ایران، ویتنام ‌و روسیه، جایگاه نخست تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در تیراندازی سلاح انفرادی (بیاتلون انفرادی) کشورهای ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام، مقام های اول تا چهارم را کسب کردند.

در آخرین مرحله و امتیاز نهایی مسابقات در  مرحله تیمی و ترکیبی نگهداری و تیراندازی گروهی (بیاتلون امدادی) نیز تیم ارتش ایران، ازبکستان، روسیه و ویتنام رتبه اول تا چهارم را بدست آوردند.  

قهرمانی ارتش ایران در مسابقات بین‌المللی اربابان سلاح

امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذرافروز ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌بختیاری پیرامون این مسابقات گفت: این رقابت ها در سال ۲۰۲۱ به میزبانی ۱۱ کشور  در ۳۴ رشته برگزار شد که در ایران در رشته اربابان سلاح برگزار شد.

وی افزود: مایه خرسندی است که تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات در صحت و سلامت کامل در یک رقابت تنگاتنگ، نتایج درخشانی را به نمایش گذاشتند.

نماینده نظامی جمهوری سوسیالیستی ویتنام نیز در این مسابقات گفت: مسابقات اربابان سلاح در چارچوب رقابت های بین المللی نظامی ۲۰۲۱، امروز به پایان رسید.

سرهنگ "جیانگ وو" افزود: به تیم ایران، ازبکستان و روسیه تبریک می‌گویم و اگرچه کشور من برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد اما به بهترین روحیه و نتایج دلگرم کننده‌ دست یافت که نتیجه وحدت، کمک و تشویق کشور میزبان بود.

وی افزود: جمهوری خلق ویتنام در این مسابقات فرصتی بدست آورد تا تجربیات خود را با دیگر کشورها  مبادله کند.

نماینده نظامی جمهوری سوسیالیستی ویتنام ادامه داد: ایران مهد فرهنگ بشریت و مردمش  مهماندوست و ارتش آن هم جزو منظم ترین و زیده‌ترین نیروهای نظامی است که بخوبی سازماندهی شده است و امیدوارم همواره در مسیر پیشرفت بکوشد و جزو زبده‌ترین نیروهای نظامی باشد.

اختتامیه این مسابقات، شنبه گذشته با حضور امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ستاد محمدحسن باقری معاون پژوهش و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ ستاد علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدحسین مستشاری معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش، جمعی از فرماندهان ارشد و عالی رتبه کشورهای روسیه، ویتنام، ازبکستان و ایران در شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد.

قهرمانی ارتش ایران در مسابقات بین‌المللی اربابان سلاح

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =