لطف اله سیاهکلی

نماینده استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت مجلس بر عملکرد وزرا لحظه‌ای است. مجلس از تک تک نمایندگان تشکیل شده و مانند یک اداره نیست که برای نظارت نیاز به برنامه داشته باشد.

لطف اله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره نظارت مجلس بر اجرای برنامه‌های وزرا اظهار کرد: ما با همه وزرا صحبت کرده‌ایم بنابراین وزرا باید عین برنامه خود را پیاده کنند. نمایندگان اجرای برنامه‌ها را به صورت مو به مو از وزرا می‌خواهد و هر کجا که خارج از برنامه عمل کنند یا به وعده‌های خود عمل نکنند از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی افزود: نظارت مجلس بر عملکرد وزرا لحظه‌ای است. مجلس از تک تک نمایندگان تشکیل شده و مانند یک اداره نیست که برای نظارت نیاز به برنامه داشته باشد. هر نماینده‌ای می‌تواند از هر وزیری به هر صورت  که دوست دارد سوال کند و پیگیر مسائل باشد. نمایندگان برابر قانون وظیفه دارند بر رفتار مدیران نظارت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: شاید برخی وزرا برنامه‌هایی را برای یک مدت مشخص مثلا ۶ ماه ارائه کرده باشند اما ما نمی‌توانیم این مدت را صبر کنیم تا متوجه شویم آیا برنامه به درستی اجرا شده است یا خیر. شاید وزیر مربوطه در ۶ ماه آینده هم در اجرای برنامه خود موفق نشد، اگر بخواهیم پس از این مدت برنامه وزیر را ارزیابی کنیم در چنین شرایطی ضرر کرده‌ایم. ما حین اجرای برنامه هم می‌توانیم بر عملکرد وزرا نظارت کنیم.

سیاه کلی گفت: وزیر صمت قول‌های مختلفی را در حوزه سیمان، فولاد، تنظیم بازار و صادرات و واردات داده‌اند. ما از همه وزرا بر اساس برنامه‌هایی که ارائه کردند انتظار داریم و بر عملکرد آن‌ها هم نظارت خواهیم داشت. هر جا که برنامه‌های خود را ضعیف اجرا کرده و یا خلف وعده کرده و اصلا اجرا نکنند، ما هم از ظرفیت قانونی خود یعنی تذکر، سوال و استیضاح استفاده خواهیم کرد.

وی درباره قانون معدن نیز اظهار کرد: این قانون در کمیسیون صنایع و معادن تعریف شده و امیدواریم به زودی به صحن علنی مجلس آورده شود. در این قانون چه برای صادرکنندگان و چه تولیدکنندگان مسائل خوبی بیان شده و اگر کسی بخواهد مواد اولیه را صادر کند باید یک تعرفه مشخص را پرداخت کند. با این حال چون هنوز این قانون تصویب نشده است صحبت بیشتر درباره آن مناسب نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره زمان ورود پیش نویس این قانون به صحن مجلس نیز گفت: این زمان در اختیار هیئت رئیسه مجلس است بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی برای آن بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =