• ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18248
  • readingTime: ۱ دقیقه
برق

مدیرکل مدیریت مصرف توانیر با اشاره به اینکه ادارات حدود ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: انتظار داریم ادارات بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

به گزارش ایراسنی و به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به مشکلاتی که به دلیل تامین برق نیروگاه‌های برقابی در سال‌جاری به وجود آمد، گفت: به طور ویژه، چون در انتهای سال ذخایر آبی کاهش بیشتری می‌یابد، امیدواریم روزهای باقی‌مانده تابستان را هم با همراهی مشترکان بدون محدودیت و مشکل سپری کنیم.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر افزود: ادارات حدود ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند که ۶۰ درصد از این مقدار یعنی حدود ۱۲۰۰ مگاوات در بخش سرمایشی ادارات مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به موضوع سیستم‌های سرمایشی ادارات می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای به صنعت برق و کاهش خاموشی‌های پراکنده‌ای که در حال حاضر وجود دارد، داشته باشد.

یاقوتی تاکید کرد: پایش مصرف ادارات در چند روز اخیر موجب شده تا سیستم‌های سرمایشی آنها تعدیل شود. وی با بیان این که مصرف برق ادارات در روزهای اخیر مانند روزهای گرم تابستان امسال بود، تصریح کرد: انتظار داریم ادارات بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: بر اساس برنامه‌ای که برای ادارات داشتیم، این گروه از مصرف‌کنندگان باید سیستم‌های سرمایشی را بر روی حداقل تنظیم می‌کردند تا مصرف‌شان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یابد و از آنجا که این کاهش مصرف محسوس نبود، موضوع ممیزی مصرف انرژی ادارات مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =