• ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18226
  • readingTime: ۱ دقیقه
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در اولین نشست شورای عالی ترابری بر ضرورت تسهیل و تقویت حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد تاکید کرد.

به گزارش ایراسین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۱۹ شورای عالی ترابری با حضور «رستم قاسمی» برگزار و آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور و راهکارهای تخلیه سریع این کالاها به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی در این نشست با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالاها از کشتی به مقاصد داخلی، گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد. تمام حاضران در جلسه باید در حوزه اختیارات و وظایف خود برای محقق شدن این امر تلاش کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ضرورت دارد که تمام ذی‌نفعان این روند نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تأمین این مجوزها به کار خواهد بست.

قاسمی از دستگاه‌های نظارتی خواست تا نسبت به تسهیل فرآیندهای بازرسی و ترخیص کالاهای ضروری که لازمه محقق شدن حمل یکسره است، اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت تأمین ناوگان جاده‌ای و ریلی برای حمل کالاهای اساسی، گفت: وزارت راه و شهرسازی در کمیته‌های تخصصی راهکارهای افزایش ظرفیت حمل را بررسی خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بلندمدت نیز باید نسبت به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با تأمین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

قاسمی گفت: لازم است سازوکاری طراحی شود تا بنادر از زمان تقریبی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =