حسین ایراندوست

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: متاسفانه رسیدن قیمت جوجه یک روزه به ده هزار تومان غیرکارشناسی شده است و تبعات ناگواری بر قیمت تمام شده مرغ می گذارد و نیاز است ستاد تنظیم بازار کشور در این زمینه ورود کند.

حسین ایراندوست درگفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: آمار میانگین کشتار روزانه مرغ زنده در فروردین ماه ۵۲۳ تن، اردیبهشت ماه ۵۴۹ تن، خرداد۵۵۵تن، تیرماه۴۸۶ تن، مرداد ۵۱۰ تن و میانگین کشتار روزانه مرغ در ۵ ماه ابتدای سال ۵۲۵ تن بوده است و در شهریور به ۵۳۱ تن رسیده است که نشان می دهد وضعیت استان اصفهان از نظر کشتار مرغ قابل قبول است.

وی افزود: آمار جوجه ریزی در استان اصفهان در تیرماه ۷ میلیون ۸۴۸ هزار قطعه و در مرداد ۷ میلیون و ۱۴۱ هزار قطعه بوده است که این آمار گویای این است که از نظر فراوانی جوجه ریزی، تولید و تامین و تحویل مرغ وضعیت خوبی داریم.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه سامانه رهتاب توانسته تا حد زیادی بازار مرغ دراصفهان را کنترل کند، تصریح کرد: متاسفانه رسیدن قیمت جوجه یک روزه به ده هزار تومان غیرکارشناسی شده است و تبعات ناگواری بر قیمت تمام شده مرغ می گذارد.

وی اضافه کرد: مصوبه قیمت جوجه یک روزه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و قیمت ۱۰ هزار تومان قابل قبول نیست و ستاد تنظیم بازار کشور باید در این زمینه ورود کند تا قیمت مرغ کنترل شود.

گفتنی است استان اصفهان با تعداد  ۱۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۵/۳۶ میلیون قطعه در دوره و با تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن گوشت طیور، رتبه اول در ظرفیت تولید و رتبه دوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =