کاهش مصرف برق

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان از مصرف بیش از ۵ هزار مگاوات برق در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت علاوه بر خاموشی های برنامه ریزی شده، شاهد عملکرد ۵ سطح رله فرکانسی (خاموشی برنامه ریزی نشده) در منطقه بودیم که قابل توجه است.

سید محمد رضا نوحی در گفت‌وگو با ایراسین درباره میزان تولید و مصرف برق در منطقه اصفهان اظهار کرد: میزان تولید امروز برق در منطقه اصفهان برابر با ۳۹۳۳ مگاوات و میزان کل مصرف در این منطقه برابر با ۵۰۳۰ مگاوات بوده است.

وی افزود: بر این اساس ۱۰۹۷ مگاوات از شبکه سراسری برق به شبکه توزیع برق استان اصفهان وارد شده است. همچنین بر اساس آمار موجود میزان مدیریت اضطراری بار هم در استان برابر با ۴۰۰ مگاوات بوده است اما متاسفانه شاهد ۵ مرحله عملکرد رله‌های فرکانسی بوده‌ایم.

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان اظهار کرد: مصرف برق نه تنها در منطقه اصفهان بلکه در سراسر کشور افزایش یافته است و عملکرد رله های فرکانسی ناشی از مصرف بالای برق در شبکه سراسری است.

نوحی با اشاره به ۵ عملکرد رله فرکانسی در استان گفت: اگرچه متصدیان مربوطه پس از عملکرد رله های فرکانسی همه تلاش را خود به کار بستند تا ظرف ۳۰ دقیقه برق مشترکان وصل شود اما با این حال امروز برخی از مشترکان دو بار خاموشی را تجربه کردند؛ یک خاموشی برنامه ریزی شده بر اساس جدول خاموشی های اعلام شده و یک خاموشی برنامه ریزی نشده.

وی تصریح کرد: عملکرد رله فرکانسی مرحله ۵ ما مربوط به پست های مشتاق، حافظ، شهید ارجمند و گلپایپان و در ساعت ۱۹:۲۱ بوده است. عملکرد مرحله ۴ که ساعت ۱۶ رخ داده تنها پست کمیتک مربوط به شهرستان چادگان به میزان ۱۴ مگاوات درگیر شده است.

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان افزود: مرحله سوم ساعت ۱۵:۱۳ ثبت شده و ۵۰ مگاوات خاموشی در پست های مشتاق، حافظ، کمیتک و آلونی در استان چهارمحال و بختیاری بوده است. عملکرد دوم هم مربوط به ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه بوده و ۶۲ مگاوات خاموشی برنامه ریزی نشده مربوط به پست های هزار جریب، جنوب، فریدون شهر، داران ۶۳ و آلونی بوده است. همچنین عملکرد مرحله اول نیز مربوط به ساعت ۹:۴۱ دقیقه صبح و پست های بویین، داران ۴۰۰، فریدون شهر، آبشار، جنوب و فلارد به میزان ۴۲ مگاوات بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =