• ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
  • کد خبر: 17966
  • readingTime: ۱ دقیقه
کاهش مصرف برق

سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: میزان مصرف روزانه استان اصفهان برای اولین بار از ۵ هزار مگاوات عبور کرد و به رقم بی سابقه ۵۰۸۴ مگاوات رسیده است. این افزایش مصرف در شرایطی است که محدودیت مصرف صنایع برق هنوز پابرجا است.

سید محمد رضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره آمار مصرف و تولید امروز استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های برق استان اصفهان، میزان تولید برق امروز (پنجشنبه ۴ شهریور) برابر با ۴۱۰۱ مگاوات و میزان مصرف برابر با ۵۰۸۴ مگاوات بوده است. این در حالی است که محدودیت مصرف برق صنایع هنوز پابرجا است.

وی افزود: بر این اساس میزان ۹۸۳ مگاوات از شبکه سراسری وارد شبکه برق استان اصفهان شده است.

سخنگوی صنعت برق درباره میزان مدیریت اضطراری برق (خاموشی‌ها) در استان هم گفت: این مقدار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان برابر با ۴۰۰ مگاوات بوده است. البته باید توجه داشت که این مقدار تنها شامل خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده می‌شود و عملکرد ۳ رله فرکانسی ثبت شده (خاموشی برنامه ریزی نشده) در استان را شامل نمی‌شود.

نوحی با بیان اینکه در اوج دوره بروز اوج گرما در استان هم شاهد این میزان از مصرف برق در استان نبودیم، اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان فعلا به طور دقیق درباره افزایش قابل توجه مصرف برق در استان اصفهان اظهار نظر کرد اما بازگشت ماینرهای غیرمجاز به شبکه می‌تواند یکی از عوامل افزایش قابل مصرف برق در استان طی ۲۴ ساعت گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین میزان مصرف برق در استان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ مگاوات افزایش یافته و برای اولین بار از پنج هزار مگاوات عبور کرد. این در حالی است که میزان تولید برق در منطقه هم با افزایش تقریبا ۱۵۰ مگاواتی همراه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =