واحد اکسیژن

وزیر صمت در مجلس یازدهم، از تعامل بین بخشی این وزارتخانه با سایر دستگاه ها به عنوان یکی از اهداف یاد کرد؛ این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی به ویژه در ایام کرونا اقدامات برجسته ای در تعامل با سایر سازمانها برداشته است که در این گزارش به بخشی از آن اشاره می شود.

به گزارش ایراسین؛ سید رضا فاطمی امین شامگاه سوم شهریور با ۲۰۵ رای موافق نمایندگان مجلس یازدهم وزیر صنعت،معدن و تجارت دولت سیزدهم شد. سیدرضا فاطمی امین در نطق سی دقیقه  ای در مجلس برنامه های راهبردی خود را ارائه داد. تمرکز بر جبران عقب ماندگی ها، خنثی کردن تحریم های داخلی، حمایت از بخش خصوصی، بهبود و ارتقاء تجارت بین المللی، حمایت از تولید و رفع موانع، افزایش صادرات، تنظیم برناه ها بر اساس برنامه آمایش سرزمین، توسعه متوازن مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، تکمیل سامانه جامع تجارت و تسهیل و تقویت کسب و کارها و البته تعامل و هماهنگی بین بخشی بین دستگاه ها تاکید کرد. 

تاکید وزیر صمت بر تعامل میان بخشی این وزراتخانه با سایر سازمان ها در «ساختن مشترک ایران» بود. به زعم فاطمی امین تعامل و هماهنگی بین بخشی می تواند ظرفیت های لازم را به تحرک وادارد تا لوکومتیو اقتصاد به راه بیفتد. او بر این باور است که وزارت صمت با تعامل با سایر سازمان ها مثل شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی  و... می تواند پیشرو حل بسیاری از معضلات و مشکلات کشور مثل مشکل مسکن، آلودگی هوا و... باشد. به عنوان مثال در دوره کرونا تعامل سازنده با وزرات آموزش و پرورش می تواند به نیاز سه و نیم میلیون دانش آموز نیازمند به تبلت با قیمت کم پاسخ دهد.

همگامی شرکت فولاد مبارکه با نگاه وزیر صمت برای حل معضلات کشور/ تعامل سازنده این شرکت با سایر ارگان ها در بحران کرونا

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ تعامل میان بخشی دستگاه های اجرایی که یکی از کلیدواژه های مهم برنامه های راهبردی وزیر صمت است حلقه مفقوده ای است که فاطمی امین به ویژه در بحران کرونا این استراتژی را در رفع مدیریت بحران به کار می گیرد. این که سازمان ها بتوانند نیازهای موجود را شناسایی کنند و وزارت خانه ها با تعامل سازنده به این نیازها پاسخ دهند و بشود همان جمله آغازین فاطمی امین در صحن علنی مجلس؛«ساختن ایران کار مشترک ماست».

اما این تعامل میان بخشی و کمک به برطرف شدن معضلات اجتماعی سالهاست در شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور اجرا می شود. تعاملی که بخشی از آن تحت عنوان «مسئولیت اجتماعی» منجر به تعامل با سازمانها و نهادهای استانی، ملی، منطقه ای شده است تا بتوان با تعهد و مسئولیت در برابر جامعه و انسانها سرمایه های اجتماعی را تقویت کرد. شاید همان «ساختن ایران کار مشترک ماست» در پس ذهن تمامی فعالان این واحد صنعتی حک شده است که توانستند یک تنه با تحریم های چندباره به رکوردهای کمی و کیفی در تولید دست بزنند و باعث پشتیبانی از سایر صنایع استراتژیک دیگر شود و حتی این روزها که صنایع بار اصلی محدودیت برق را بر دوش می کشند باز هم تولید را در حدی نگه داشته اند که بازار آرامش خود را حفظ کند. 

بحران کرونا هم محک مهمی برای سنجش تعامل میان بخشی این شرکت شد. در ابتدا که ماهیت ویروس ناشناخته بود و تاکید بر ضدعفونی و ماسک بود و نیاز جامعه به اقلام بهداشتی بیش از دارایی بازار بود این شرکت فولاد مبارکه بود که در تعامل با وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، شهرداری و ... به نیازهای بهداشتی مردم پاسخ داد تا بازار از این اقلام اشباع شود و دلنگرانی کمتر. از سوی دیگر این شرکت به تجهیز بیمارستانها مبادرت کرد و چشم بر روی عوایدی تولید اکسیژن بست و آن را مخلصانه در خدمت نظام سلامت کشور قرار داد. 

تعامل سازنده فولاد مبارکه با وزارت بهداشت در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر

مینو محرز اقدامات شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا را ممتاز و ویژه دانست و تامین اکسیژن رایگان شرکت فولاد مبارکه برای مراکز درمانگر را مورد تحسین قرار داد و به خبرنگار ایراسین گفت: باید به مدیران انسان دوست این شرکت تبریک گفت و از زحمات شرکت فولاد مبارکه تشکر کرد؛ چرا که در وضعیت بحرانی کرونا بسیاری از بیمارستانهای مناطق کم برخوردار کشور با کمبود اکسیژن مواجه هستند و با توجه به ضرورت نیاز اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا؛ اگر این اقدام خیرانه شرکت فولاد مبارکه نبود قطعا اوضاع تلفات کرونایی افزایش می یافت.

محدودیت برق و تولید اکسیژنی که می توانست دو برابر تولید امروز باشد

و سید امیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه، هم آخرین اقدامات شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر را تشریح و در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون شرکت فولاد مبارکه به رغم رکوردهای متعدد علاوه بر تامین اکسیژن خطوط توانست بالغ بر ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن اکسیژن رایگان را در اختیار مراکز درمانگر بیماران مبتلا به کرونا قرار دهد.

او به محدودیت تامین برق صنایع که با هدف تعامل با وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه از دیماند مصرفی ۱۶۰۰ مگاوات، تنها ۳۰۰ مگاوات از آن را بهره برداری می کند و چنانچه محدودیت برق برداشته شود و دو برابر تامین برق کنونی در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار بگیرد این شرکت آمادگی تولید یک ونیم برابری تامین اکسیژن را دارد تا از پیک پنجم کرونا عبور کنیم.

همگامی شرکت فولاد مبارکه با نگاه وزیر صمت برای حل معضلات کشور/ تعامل سازنده این شرکت با سایر ارگان ها در بحران کرونا

اقدامات شرکت فولاد مبارکه در تعامل بخشی به کرونا هم محدود نمی شود بلکه به ترکش های کرونا هم پرداخته است. کودکان بی بضاعتی که به علت نبود تبلت از آموزش محروم بودند. همان دغدغه ای که وزیر صمت در ارائه برنامه های راهبردی اش در مجلس به آن اشاره مستقیم کرد. دانش آموزان نیازمند به تکنولوژی که اگر چرخه دنده های وزارت صمت با وزرات آموزش و پرورش در هم جا بیفتد می توان به نیاز آموزشی این کودکان منتظر کلاس درس پاسخ داد و راه رسیدن به ساختن ایران؛ همان کار مشترک است. همان تعامل سازنده. در این مورد هم شرکت فولاد مبارکه پیشگام بوده است. این شرکت در تعامل با آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) به نیاز دانش آموزان بی بضاعت در ایام کرونا پاسخ داد. 

در سال گذشته، این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی و با توجه به شرایط ویژه آموزشی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور ۱۶۰۰ دستگاه تبلت دانش آموزی تامین و در بین دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار توزیع کرد که ۶۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان اهدا شد. چندین هزار بسته لوازم التحریر ویژه دانش آموزان کم بضاعت در سال های اخیر هم در راستای همدلی و مشارکت در رفع نیاز دانش آموزان کم برخوردار به ابزارهای آموزشی اهدا شده است.

در پایان باید گفت اگرچه کلید واژه تعامل بخشی وزیر صمت با سایر وزراتخانه ها در ارائه برنامه هایش در مجلس یازدهم برجسته بود؛ اما شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور، همواره سعی کرده در همین راستا  گام بردارد و بارها ثابت کرده است که «ساختن ایران کار مشترک ماست» یک شعار نیست!

عاطفه علیان؛خبرنگار ایراسین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =