حسین محمودی اصل

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت سیزدهم با برنامه مشخص و انسجام می تواند بازار سرمایه را در مسیر خوبی قرار دهد.

حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی، در خصوص اظهارات تیم اقتصادی پیشنهادی برای وزارت اقتصاد و صمت اظهار کرد: سیگنال های مثبتی از دولت و وزاری پیشنهادی اقتصاد و صمت به بازار سرمایه می رسد. وزیر اقتصاد به عنوان رکن مهم و محوری اقتصاد کلان کشور با مختصات اقتصادی آشنا است و بازار سرمایه را می شناسد.

وی افزود: برنامه های جامع وزیر اقتصاد در هماهنگی با وزیر صمت است و می تواند نقدینگی از دلالی را به سمت تولید و بورس هدایت شود. اصلاح ساختار مالیاتی، بیمه، گمرک و بهبود فضای کسب و کار از برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی اقتصاد است و در مورد رفع قیمت گذاری دستور موضع قاطعی را اتخاد کرده اند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برنامه های وزرای صمت و اقتصاد به بازار سرمایه امید تزریق کرده است، تصریح کرد: روند مناسب تامین مالی شرکت ها، عرضه اولیه و استفاده از ابزارهای مختلف در اقتصاد کلان با انسجام و تفاهم وزارت صمت می تواند بازار سرمایه را به تحرک وادارد و در مجموع قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزیر پیشنهادی اقتصاد می تواند به کاهش دلالی در بازار سرمایه منتج شود و سرمایه ها در مسیر تولید هدایت شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم رشد در بازار بورس ادامه داشته باشد چراکه بازار سرمایه هوشمندتر شده و سرمایه داران خرد و ناآشنا کمتر به بازار بورس خریدهای محتاطانه ای را انجام می دهند اما در مجموع بازار بورس معقولانه به حرکت خود ادامه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =