جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: با توجه به کسری بودجه کشور، اصلاح بودجه در راس برنامه های رئیس جمهور قرار دارد و تیم اقتصادی پیشنهادی دولت، قابل قبول است.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: وزیر پیشنهادی صمت سابقه معاونت برنامه ریزی در این وزارتخانه را در کارنامه حرفه ای خود دارد و به این حوزه اشراف دارد. سید احسان خاندوزی هم اگرچه سابقه اجرایی در سطح وزارت را ندارد اما در مباحث تئوریک اقتصادی صاحب نظر است و می تواند با به کارگیری معاونان مجرب این کمبود تجربه را جبران کند.

وی افزود: جواد اوجی هم گزینه قابل قبولی برای وزارت نفت است چرا که او علاوه بر سابقه معاونت در این وزارتخانه، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت دهم بوده و گزینه مطلوبی برای صدرات در این وزارت خانه است.

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم تصریح کرد: وزیر دفاع پیشنهادی هم دارای تخصص و تجربیات مرتبط با حوزه کاری را دارد و می تواند ارتباط بین بخش های نظامی با همدیگر و بخش های نظامی با سایر بخش های کشور از جمله صنعت را به خوبی برقرار کند.

وی اضافه کرد: مسعود میرکاظمی هم در دولت نهم وزیر نفت بوده و با این سوابق اجرایی گزینه قابل قبولی برای سازمان برنامه و بودجه است. رستم قاسمی هم برای وزرات راه و شهرسازی مناسب است و با زیر و بم امور آشناست. در نهایت تیم اقتصادی پیشنهادی رئیس جمهور را مثبت ارزیابی می کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و جهش تولید مجلس یازدهم تصریح کرد: رئیس جمهور در اولین جلسه ستاد اقتصادی تاکید کرد که وضعیت بودجه تعیین تکلیف شود. برآوردها حاکی از این است که حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم و در شرایطی که درآمدهای حاصل از فروش نفت محدود و درآمدهای مالیاتی دولت هم ناچیز است بایستی هزینه های کشور تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: تقاضا برای افزایش و تعدیل حقوق هم از چالش های پیش روی دولت به علت کسری بودجه کشور است که راه حل برونرفت از این وضعیت، ساماندهی بودجه کشور است تا با واقعی شدن بودجه بتوان منابع محدود دولت را مدیریت کرد بنابراین چاره ای جز این نیست که چارچوب سازمان برنامه و بودجه بر اصلاحات باشد و در مجلس به تصویب برسد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =