فاطمی امین

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در تشریح نشست کمیسیون قضایی با وزیر پیشنهادی صمت گفت: اقتصاد درون زا، تقویت صنعت داخلی، جهت دادن به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صمت، تقویت و کنترل معادن از جمله مطالبات نمایندگان از وزیر پیشنهادی صمت است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در گفت و گویی با تشریح نشست امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: نمایندگان در این نشست موضوعاتی مانند توجه به تجارت داخلی و خارجی، بازرگانی داخلی و خارجی، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه‌داری، تقویت شهرک‌های صنعتی، انتصاب نیروهای سالم، رفع موانع تولید از طریق مسوولان محلی را مورد تاکید قرار دادند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم اظهار داشت: تقویت برند در وزارت صمت، توجه به اقتصاد درون زا و برون زا، تقویت صنعت داخلی، جذب صنایع هایتک از خارج، جهت دادن به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صمت، تقویت و کنترل معادن از جمله مطالبات نمایندگان دانست که باید در کانون توجه وزیر صمت آینده قرار گیرد.

وی افزود: نمایندگان تاکید داشتند که دولت نباید مدیرعامل شرکت‌هایی که سهام آنها مربوط به بخش خصوصی است را تعیین و انتخاب کند بلکه بخش خصوصی خودش باید انتخاب کند به عنوان مثال انتخاب مدیرعامل خودروسازان توسط بخش خصوصی کاهش قیمت خودرو را در پی دارد.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی  برنامه‌های کوتاه مدت خود در حوزه تجارت بین المللی، تقویت وضعیت صمت در استان‌ها و شهرستان‌ها و پروژه‌های تحولی را ارائه کرد و تکمیل سامانه اطلاعات کسب و کار، سامانه جامع تجارت، گسترش تامین مالی زنجیره ای، راه‌اندازی صندوق‌های ارزی، تقویت سکوهای خدمات کسب و کار، شرکت‌های بازرسی، هماهنگی بین بنگاه‌های صنایع غذایی، بنگاه‌های خودروسازی، لوازم خانگی، تجهیزات ماشین آلات، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک و شیمیایی و توجه به پروژه مدیریت بخش سازمانی، تعریف مدیران گام دوم انقلاب، پروژه اصلاح ساختار بنگاه خدمات و اشتغال مرزنشینان و مناطق محروم را از جمله اولویت هایی دانست که در صورت رای اعتماد مجلس در سرلوحه برنامه خود قرار خواهد داد.

سید رضا فاطمی امین در سال ۱۳۵۳ در شاهرود به دنیا آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و دکتری مدیریت راهبردی دانش دارد. از سوابق اجرایی او می‌توان به عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =