• ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
  • کد خبر: 17482
  • readingTime: ۱ دقیقه
تیرآهن

گزارشی از میزان واردات و صادرات فولاد میانی کشور در ۴ماهه اول ۱۴۰۰ منتشر شد و بر اساس آن مقاطع طویل فولادی در واردات رشد ۹ درصدی و در صادرات رشد ۱۰۱ درصدی را به همراه داشته اند.

به گزارش ایراسین، بر پایه جدول منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، واردات برای محصول تیرآهن در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد تغییر داشته و از ۲هزارتن به ۴هزارتن رسیده است اما در زمینه صادرات می‌بینیم که میزان تغییر ۲۴درصد بوده و از ۳۸هزار تن در ۴ ماهه ۹۹ به ۴۷هزارتن در مدت مشابه امسال رسیده است.

درخصوص میلگرد نیز مشاهده می‌شود که تغییر ۱۳درصدی در واردات ثبت شده (از ۸هزارتن به ۹هزارتن رسیده است) و در بخش صادرات نیز از ۴۰۷ تن به ۸۷۳هزارتن افزایش یافته و رشد ۱۱۴درصدی در ۴ماهه امسال داشته است.

نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز در واردات رشد منفی ۸درصدی و در صادرات رشد مقبت ۴۱ درصدی داشته است. (واردات از ۱۲ هزارتن به ۱۱هزارتن رسیده و صادرات از ۴۶هزارتن به ۶۵ هزارتن رسیده است) در مجموع کل مقاطع طویل فولادی در واردات رشد ۹ درصدی و در صادرات رشد ۱۰۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

گفتنی است صادرات محصولات فولادی برای ایران یکی از شاخص های مهم و اصلی برای رشد و توسعه اقتصاد کشور بوده و همواره از آن به عنوان یکی از جایگزین های مناسب برای صادرات نفت یاد می‌شود.

درواقع دور شدن از اقتصاد نفتی به کمک صنایع معدنی و به ویژه فولاد در آینده نه چندان دور می‌تواند محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =