حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: محدودیت برق، مسائل مالیاتی و بیمه از چالش های عمده صنایع کوچک در اصفهان است. همچنین امیدواریم در دولت سیزدهم زیرساخت شهرک های صنعتی تکمیل شود.

سیدحسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط در دنیا جایگاه ویژه ای دارند و به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه در کشورها قلمداد می شوند. 
وی افزود: صنایع کوچک با کمتر از ۵۰ نیرو در بهره وری و توسعه کشور نقش ویژه ای دارند. در دوران تحریم و جنگ اقتصادی این شرکت ها خوش درخشیدند و نیازهای کشور را تامین کردند و با اتکا به بومی سازی توانستند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از تولید پشتیبانی کنند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در سالهای اخیر و در راستای تحقق شعار سال از این شرکت ها حمایت شده تا این شرکت ها بتوانند نقش مهمی در رونق تولید ایفا کنند. 
وی اضافه کرد: متاسفانه محدودیت برق، مسائل مالیاتی و بیمه از چالش های عمده صنایع کوچک در اصفهان است که همواره در کارگروه ستاد پشتیبانی و رفع موانع تولید این مسائل مطرح و رفع شده است. 
قاضی عسگر تصریح کرد: امیدوارم در دولت سیزدهم زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی تکمیل شود تا این صنایع با مشکلات کمتری در راستای تولید و نوآوری گام بردارند. 
وی اضافه کرد: فقر آموزشی و کمبود آگاهی از قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی از چالش های مهم صنایع کوچک در اصفهان است و شرکت های مشاوره ای می توانند به فعالان اقتصادی این حوزه یاری برسانند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان اقداماتی برای حمایت از صنایع کوچک انجام داده اند اما کافی نیست و نیاز است که دستگاه های اجرایی در خدمت فعالان صنایع کوچک باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =