پرورش مرغ گوشتی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است، گفت: پرورش مرغ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکرده و حتی می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد نیز افزایش داشته است.

علیرضا ادیبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره وضعیت کشتار و سلامتی مرغ‌های گوشتی در استان اصفهان اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰ میلیون و ۹۶۰ هزار قطعه) دو درصد کاهش را نشان می‌دهد. با این حال میزان مصرف مرغ در بازار افزایش یافته و مردم تمایل بیشتری برای خرید مرغ دارند به همین دلیل شاهد افزایش فشار بر بازار مرغ هستیم.

وی درباره جمعیت مرغ گوشتی استان نیز گفت: همیشه بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون مرغ گوشتی در استان در حال پرورش است بنابراین میزان پرورش مرغ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکرده و حتی می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد نیز افزایش داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در این حوزه به دلیل آب و هوای خشک اصفهان، پرورش مرغ نسبت به استان‌های شمالی که رطوبت بالا و ارتفاع کمی از سطح دریا دارند  دارند، دشوارتر است بنابراین در فصل تابستان تعداد تلفات افزایش می‌یابددر استان اصفهان نیز این تلفات کمی بیش از  اندازه معمول وجود دارد.

بوقلمون نیز از نظر تولید استان اصفهان رتبه اول کشور را دارد و ظرفیت تولید در استان ۹۰۰ هزار قطعه است و حجم بسیاری از این تولید برای کشتار به استان‌های دیگر کشور منتقل می‌شود. در این حوزه نیز تلفات خاصی گزارش نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =