• ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 17195
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورق نورد سرد

قیمت محصولات فولادی شامل انواع ورق‌های رنگی، گالوانیزه، سیاه، آجدار، روغنی، همچنین محصولات نوردی مانند میلگرد و تیرآهن، برای امروز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ مشخص شد.

به گزارش ایراسین، محدوده قیمت محصولات فولادی تولید شده توسط شرکت‌های فولادی بزرگ کشور در تاریخ ۱۱  مردادماه ۱۴۰۰ و در بازار به شرح ذیل است:

قیمت محصولات فولادی در ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰

ردیف نوع محصول محدوده قیمتی ( تومان)
۱ ورق سیاه شرکت فولاد مبارکه ۲۹۰۰۰-۲۴۷۰۰
۲ ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه ۳۶۳۰۰-۳۶۱۰۰
۳ ورق گالوانیزه شرکت فولاد تاراز ۳۱۲۰۰-۲۹۵۰۰
۴ ورق روغنی شرکت فولاد مبارکه ۲۸۲۰۰
۵ ورق آجدار شرکت فولاد مبارکه ۲۸۵۰۰
۶ ورق سیاه شرکت فولاد سبا ۲۹۰۰۰-۲۴۷۰۰
۷ میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان ۱۸۲۰۰-۱۷۳۰۰
۸ تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۱۹۸۰۰-۱۵۹۰۰
۹ تیرآهن ظفر بناب ۱۸۴۵۰-۱۷۶۰۰
۱۰ تیرآهن ماهان (شاخه ای) ۳,۶۵۰,۰۰۰-۲,۲۴۵,۰۰۰

به جز ردیف ۱۰ تمامی قیمت ها برمبنای کیلوگرم با احتساب ۹% مالیات بر ارزش افزوده است

قیمت محصولات فولادی که ایراسین آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد، امروز یعنی ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ نیز مثل روزهای گذشته با روند روبه رشد قیمتی همراه شده و به ندرت شاهد کاهش قیمت این دست از محصولات بودیم. از نگاه کارشناسان این صنعت، افزایش قیمت انواع ورق، همچنین محصولات نوردی مانند میلگرد و تیرآهن در روزهایی که اتفاقات بسیاری بر روند تولید اثرگذار بوده، آنچنان خوشایند نیست، چرا که با افزایش میزان هزینه تولید و در مقابل ایجاد محدودیت‌های متعدد از سوی وزارت نیرو و صمت در جهت کم شدن مصرف برق واحدهای فولادی منجر به برهم خوردن تعادل بازار خواهد شد و در نهایت این مصرف کننده نهایی است که باید کالای مورد نظر خود را با بالاترین قیمت خریداری کند. کما اینکه کاهش میزان تولید و عقب ماندن از برنامه ریزی سالانه این شرکتها از دیگر عواقب محدودیتهای اعمال شده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =