محمد پرستگاری مسئول پارک تخصصی فولاد شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

مسئول پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی برای تحقق اکوسیستم افزایش ثروت در منطقه از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پارک ایجاد شده است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی و به عنوان حلقه‌ی واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش می کند.

در حال حاضر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بیش از ۶۰۰ شرکت و موسسه فناور فعال مستقر هستند که در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، مواد و متالورژی، ساخت و تولید، اتوماسیون، شیمی، زیست فناوری، انرژی، مهندسی پزشکی، محیط‌زیست و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

با توجه به حضور شرکت های مختلف فعال در حوزه صنایع فلزی و با هدف حمایت از فناوری‌های صنعت‌ساز، توسعه کمی و کیفی واحدهای فناور و همچنین توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شده است.

در واقع با راه اندازی این پارک تخصصی زیرساخت لازم برای گسترش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط فراهم شده و تلاش می شود در این اکوسیستم افزایش ثروت در منطقه از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پارک، به بهترین شیوه ممکن تحقق یابد.

امید است تاسیس پارک های تخصصی باعث شود میزان موفقیت این شرکت‌ها با کمک هم افزایی بیشتر شده و پویایی و قوام آنها تداوم یابد.

شایان ذکر است در حال حاضر چهار پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی، نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات ذیل پارک علم و فناوری استان اصفهان - شیخ‌بهایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی و مشغول به فعالیت هستند.

یادداشت از: محمد پرستگاری، مسئول پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =