والیبال

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در مرحله گروهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل ژاپن تن به شکست داد.

به گزارش ایراسین، در ادامه مرحله گروهی مسابقات والیبال سی و دومین دوره بازی های المپیک دقایقی پیش تیم ملی ایران مقابل ژاپن میزبان صف آرایی کرد که این دیدار را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد و از گردونه رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حذف شدند.   

دو تیم ژاپن و ایران برای صعود به مرحله دوم نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار داشتند و همین امر به حساسیت بازی افزود اما بازیکنان میزبان بسیار هوشمندانه در المپیک ماندند.

ست اول ۲۵ بر ۲۱ ژاپن

در این ست از مسابقه دو تیم تا اواخر مسابقه کاملا نزدیک و پایاپای جلو رفتند اما در اواخر این ست ژاپنی‌ها با استفاده از سرویس بهتر و بازی‌خوانی دقیق توانستند امتیاز برتری را به دست بیاورند. هرچند نباید از سرویس های بد بازیکنان ایران به راحتی گذشت.

ست دوم ۲۵ بر ۲۰ ایران

در ست دوم مسابقه ولادیمیر آلکنو سرمربی ایران دست به تغییراتی زد و از بازیکنان جوانتر استفاده کرد و با درخشش صابر کاظمی، میثم صالحی و کریمی، ایران برتری را به دست آورد. در اواخر این ست بود که ایران توانست برتری امتیازی خود را به ۵ امتیاز برساند. در نهایت این ست به سود ایران تمام شد و روحیه تیمی بازیکنان ایران نیز در برابر سخت‌کوشی عجیب ژاپنی‌ها بالا رفت.

ست سوم ۳۱ بر ۲۹ ایران

در ست سوم ایران و ژاپن پا به پای هم بازی کردند و امتیازات به فاصله بسیار نزدیکی پیش رفت. در این ست همچنان بازیکنان جوانتر تیم ملی در بیشتر دقایق بازی در زمین بودند. ژاپنی‌ها در این ست بیشتر روی بازی صابر کاظمی تمرکز کردند و سعی کردند او را مهار کنند.  

بازی نفسگیر دو تیم تا امتیاز ۲۵ بر ۲۵ پیش رفت و نفس‌ها در سینه حبس بود. آبشار عالی میثم صالحی ایران را در امتیاز ۲۷ با ژاپن برابر کرد. در این لحظات حساس، سرویس به هر تیم رسید، حریف امتیاز را کسب کرد. آبشار عبادی‌پور در لحظه‌ای حساس منجر به امتیاز سی‌ام ایران شد. در پایان هم آبشار عبادی‌پور به سرانگشت مدافع ژاپنی خورد تا ایران برنده این ست شود.

ست چهارم ۲۵ بر ۲۲ ژاپن

ژاپنی‌ها در ست چهارم از همان ابتدا به قصد پیروزی وارد زمین شدند و در امتیازات ابتدایی حتی ۵ امتیاز هم جلو افتادند. با این حال ایران نیز به تدریج فاصله را کم کرد و گاهی هم دوباره عقب افتاد. ژاپن تهاجمی‌تر بازی را اداره کرد و در سرویس نیز بهتر عمل کرد. ژاپن در شرایطی به برتری در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ رسید که آنها در دریافت و حمله کم‌نقص عمل کردند. آبشار میثم صالحی ایران را به امتیاز ۱۷ رساند اما سرویس مجرد به بیرون رفت تا دوباره فاصله سه امتیازی تکرار شود.

یک سرویس عالی از غفور ایران را در امتیاز ۲۰ با ژاپن برابر کرد. از این لحظه به بعد ژاپنی ها بازی را در دست گرفت و با اشتباهات بازیکنان ما نهایتا بازی را در این ست با نتیجه ۲۵ بر۲۲ به پیروز شدند تا بازی  به ست پنجم برسد.

ست پنجم : ۱۵ بر ۱۳ ژاپن

بازیکنان ایران در این ست اشتباهات فراوانی داشتند و از طرفی ژاپنی ها از زدن سرویس های ابتدایی نهایت استفاده را کردند و حتی ۱۰ بر ۶ جلو افتادند، شاگردان الکنو در پی جبران امتیازات عقب افتاده بودند، اما بازیکنان میزبان بسیار هوشمندانه بازی را مدیریت کردند تا این ست را با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ و در مجموع ۳ بر ۲ پیروز شدند تا ایران از این جام خیلی زود خداحافظی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =