شمش فولادی

تولید جهانی فولاد خام طی نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به بیش از یک میلیارد تن رسید. سهم ایران ۱۵ میلیون تن بود.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد WSA درگزارشی نوشت: میزان تولید فولاد خام ۶۴ کشور فولادساز جهان طی نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۴.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی این محصول نیز طی ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی ۱۶۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن اعلام شده است که حاکی از افزایش ۱۱.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۸ درصدی تولید ایران

همچنین تولید فولاد خام ایران طی نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۵ میلیون تن رسید. ایران همچنان در رتبه دهمین فولادساز برتر جهان جای دارد.

طی ژوئن ۲۰۲۱ میلادی نیز میزان تولید این محصول در ایران حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید که رشد ۱.۹ درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۰ میلادی نشان می دهد.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: طی ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۵۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان در صدر فولادسازان جهان قرار دارد. پس از آن، هند و ژاپن با تولید ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و ۴۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم ایستادند.

همچنین طی مدت یاد شده، ایالات متحده آمریکا با تولید ۴۲ میلیون تن، روسیه با تولید ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، کره جنوبی با تولید ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و برزیل با تولید ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب رتبه های چهارم تا نهم تولید فولاد جهان را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =