انتقال نفت گوره به جاسک

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران گفت: پروژه راهبردی خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک با ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت در روز با تکیه بر توان داخلی برای کشور امنیت می آورد.

حسن مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به پروژه راهبردی خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک با ظرفی انتقال یک میلیون بشکه نفت در روز با تکیه بر توان داخلی اظهار کرد: با بهره برداری ازپروژه خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک بر ظرفیت های ژئوپلیتیک و امنیت کشور افزوده می شود.

وی افزود: تسریع روند انتقال نفت از خلیج فارس به دریای عمان دستاوردهای استراتژیک مهمی به همراه دارد و شاهد توسعه توان اقتصادی و درنهایت بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه ژئوپلیتیکی با تکیه بر توان داخلی خواهیم بود.

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه توانایی تولید اسلب و لوله های انتقال نفت منافع ملی به همراه دارد، تصریح کرد: این پروژه علاوه بر خلق ثروت، اشتغال زایی در منطقه را افزایش می دهد و با این پروژه برای کشور امنیت می خریم.

وی اضافه کرد: تولید اسلب های API توسط شرکت فولاد مبارکه می تواند در مسیر خطوط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی هم موثر باشد و این توانمندی حاصل شده در طرح های ملی راهگشاست.

شایان ذکر است طرح ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران به منظور انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به پایانه جاسک و احداث مخازن ذخیره‌سازی برای ۱۰میلیون بشکه نفت خام اجرایی توسط رییس جمهوری کلید خورد که مجریان این طرح آن را باعث توسعه سواحل مکران و صادرات نفت خام از طریق لوله‌گذاری و ایجاد پایانه دوم صادرات نفت در جاسک می‌دانند.

مبداء خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه استان بوشهر است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تأسیسات دریایی صادرات و واردات که احداث آن برنامه ریزی شده است، متصل می‌شود. در ایجاد زنجیره تولید لوله NACE، تبدیل تختال به ورق و سپس لوله که برای نخستین بار اتفاق افتاده است، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان، لوله‌سازی اهواز و ایران آروین، لوله سازی ماهشهر و لوله‌سازی صفا فعالیت داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =