• ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 16849
  • readingTime: ۳ دقیقه
تنیس

نشست خبری دهمین دوره مسابقات بین المللی تنیس جونیور به میزبانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مسابقات بین المللی تنیس جونیور روز شنبه دوم مردادماه به میزبانی زمین های تنیس مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن اصفهان آغاز و روز نهم مرداماه ۱۴۰۰ با برگزاری دیدار فینال به پایان می رسد.

به همین منظور نشست خبری این رویداد مهم امروز سه شنبه ۲۹ تیرماه در سالن اجتماعات کوثر اصفهان با حضور نرگس قدوسی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان، فرهاد رحیمی رئیس هیات تنیس  استان اصفهان و دیگر مسئولین این هیات برگزار شد.

حضور بانوان خارجی در مسابقات تنیس جونیور از نظر فرهنگی نقطه قوت است

نرگس قدوسی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای ورزشی به ویژه در سطح بین المللی، گفت: امیدوارم که بتوانیم در این شرایط میزبانی خوبی داشته باشیم، یکی از فواید و ویژگی های برگزاری رویدادها بحث اشاعه فرهنگ میزبان به ورزشکاران دیگر شهر و کشورها است که با برگزاری این مسابقه در صدد هستیم فرهنگ غنی اصفهان به دیگر شهرها و کشورهای خارجی منتقل کنیم.

وی حضور بانوان خارجی را در مسابقات بین المللی تنیس جونیور از نظر فرهنگی نقطه قوت دانست و بیان داشت: انتظار ما این است که با توجه به توانمندی رسانه های اصفهان در پوشش مسابقات بانوان بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. رسانه های ورزش استان اصفهان همواره به عنوان بازوان توانمند ورزش استان در کنار ما بودند و امیدواریم در این شرایط نیز با انعکاس خوب و به موقع مسابقات ما را در رسیدن به اهدافی که داریم کمک کنند.

تنیس یکی از ایمن ترین ورزش ها در شرایط کرونایی است

نرگس قدوسی ادامه داد: در بحث همگانی به دنبال شناسایی و توسعه رشته تنیس با پوشش رسانه ای خوب در بین آحاد مردم هستیم تا بتوانیم میزبان افراد مستعد و علاقه‌مند باشیم که این امر در بخش قهرمانی به ما کمک می کند تا بتوانیم اسپانسرهای مالی بیشتری جذب کنیم.

فرهاد رحیمی رئیس هیات تنیس استان اصفهان نیز گفت: با توجه به محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا اقدام به گرفتن میزبانی کردیم، گرفتن میزبانی در این شرایط بسیار سخت است، البته تنیس جز ورزش های گروه یک است و در فضای باز و با فاصله زیاد برگزار می شود و درگیری هم در آن وجود ندارد. تنیس یکی از ایمن ترین ورزش ها در شرایط کرونایی است، اما قطعا اولویت اول همه ما سلامت ورزشکاران و مردم است.

وی در خصوص حضور ورزشکاران در این رقابت ها گفت: در ثبت نام اولیه ۶۰ بازیکن خارجی دختر و پسر ثبت نام کردند، اما با توجه به تغییرات کرونایی این تعداد به ۱۲ نفر رسید. در حالی که سال های قبل ما شاهد حضور حداقل ۵۰ بازیکن خارجی بودیم، اما در حال حاضر تنها از سه کشور ترکیه، روسیه و مصر تنیسور دختر و پسر میهمان ما خواهند بود.

فدراسیون جهانی تنیس جداول ۶۴ تایی را تبدیل به ۳۲ تایی کرده است

فرشید زیدی دبیر هیات تنیس استان اصفهان و مدیر مسابقات بین المللی جونیور اصفهان در خصوص این رقابت ها گفت: این مسابقات در رده سنی ۱۳تا ۱۸ سال برگزار می شود، این مسابقات هر سال در بیشتر کشورها برگزار می شود که سهم ایران ۵ مسابقه در سال و برای ۵ شهر تعریف شده است که تاکنون اصفهان در ۱۰ دوره میزبان بوده است.

وی افزود: امسال نیز مسابقات از کیش شروع شده و بعد از آن در شهرهای شیراز و ارومیه و مرحله چهارم در اصفهان انجام می شود تا تنیسورهای زیر ۱۸ سال بتوانند با گرفتن امتیازات این مسابقات رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهند.

دبیر هیات تنیس استان اصفهان افزود: از روز شنبه دوم مردادماه مسابقات در جدول مقدماتی شروع شده و از روز دوشنبه مسابقات جدول اصلی ادامه پیدا می کند و نهم مردادماه نیز شاهد فینال مسابقات خواهیم بود، با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا فدراسیون جهانی تنیس جداول ۶۴ تایی را تبدیل به ۳۲ تایی کرده است.

مدیر مسابقات تنیس بین المللی اصفهان ادامه داد: در بخش پسران ۶۰ تنیسور و در بخش دختران ۴۰ شرکت کننده داریم. علاوه بر این در بخش پسران ۵۰ نفر رزرو داریم، حسن لاچیانی از داوران نشان سفید کشورمان به عنوان سرداور به همراه ۱۰ داور زن و مرد قضاوت خواهند کرد.

اصفهان مسابقات بین المللی جونیور تنیس اصفهان که قرار بود با حضور ۶۰ تنیسور خارجی برگزار شود با توجه به شیوع بیشتر کرونا با کاهش شدید ورزشکاران خارجی روبرو شد و در این دوره تنها ۱۲ تنیسور از کشورهای روسیه، ترکیه و مصر حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =