حمیدرضا صالحی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکت فولاد مبارکه برای تداوم در تولید نیازمند برقی پایدار و مطمئن است نه برقی ارزان!

حمیدرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین محدودیت های اعمال شده برق درصنایع را اینگونه توضیح داد: جیره بندی برق صنایع به ویژه صنایع سیمانی و فولادی و محدودیت تامین انرژی برق در ساعات خارج از پیک مصرف، موقتی است و با عبور از فصل گرما این محدودیت ها برداشته می شود.

وی افزود: یکی از علل مهم کمبود تولید برق در کشور عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی و رویکرد انحصاری دولت با قیمت گذاری دستوری در این بخش است. این درحالی است که اگر طبق برنامه ششم توسعه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق حمایت می شد شاهد این وضعیت نبودیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:دولت در این سال ها نه تنها در تولید برق اقدامی نکرده است بلکه در راستای رفع موانع بخش خصوصی فعال در حوزه تولید انرژی هم اقدامی نکرده و مشکلات برای آنها کم نبوده است. حتی بازگشت سرمایه ای برای بخش خصوصی فعال رخ نداده است.

وی اضافه کرد: صنایعی نظیر شرکت فولاد مبارکه به برقی پایدار و مطمئن نیازمند است تا بتواند به دستاوردهای تولیدی خود ادامه دهد و برق ارزان کفاف نیازهای بزرگترین واحد صنعتی کشور را نمی دهد؛ بنابراین وزارت نیرو بایستی در تامین برق پایدار و مطمئن این شرکت بکوشد تا تولید مطمئنی از این شرکت به دست بیاید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =