• ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
  • کد خبر: 16785
  • readingTime: ۱ دقیقه
خشکی زاینده رود در هشتمین روز از تا بستان ۹۸

عضو شورای میراب های اصفهان گفت: از ظهر امروز خروجی سد زاینده رود کاهش می یابد و یک روز بعد، جریانی در بستر رودخانه زاینده رود در شهر نخواهد بود.

محمود جیهانی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از اواسط ظهر امروز، خروجی سد زاینده رود به سمت اصفهان کاهش می یابد و تقریبا به مدت ۳۶ساعت جریان زاینده رود متوقف خواهد شد.

وی افزود: تا یک روز بعد از توقف جریان آب در زاینده رود موجود است و چنانچه تا قبل از کشت پاییزه،آبی به کشاورزان غرب تخصیص یابد بایستی معادل آن هم برای کشاورزان شرق رهاسازی شود.

عضو شورای میراب های اصفهان تصریح کرد: اگرچه با آب رهاسازی شده کشت جدیدی انجام نگرفت اما مانع از نابودی باغات و کشت های ریشه ای نظیر یونجه شد.

گفتنی است، خروجی سد نکوآباد برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان از ساعت ۱۲ شامگاه شب گذشته (شنبه-۱۹ تیرماه) افزایش یافت و روز یکشنبه به شهر اصفهان رسید. جریان آب زاینده رود از زمان بازگشایی سد نکوآباد به مدت ۱۰ روز برای کشت کشاورزان شرق قرار گرفت. مطابق اسناد موجود با توجه به اینکه حقابه کشاورزان شرق بیش از غرب اصفهان است، حجم آب رهاسازی بیشتر خواهد بود.پیش تر، خروجی آب از سد زاینده رود از عصر نهم تیرماه بر اساس مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی با حجم محدودی صرفاً برای جلوگیری از خشک شدن درختان باغات غرب استان افزایش یافته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =