• ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 16686
  • readingTime: ۴ دقیقه
دربی 96

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه با برگزاری سه دیدار آغاز می شود.

به گزارش ایراسین، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ با برگزاری سه دیدار آغاز می شود که طبق برنامه از ساعت ۱۹:۴۵ تیم های پرسپولیس و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند، گل گهرسیرجان نیز از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان آلومینیوم ارک است و در بازی سوم فولاد مبارکه سپاهان از ساعت ۲۱:۳۰ میهمان فولاد خوزستان خواهد بود. آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰ بین تیم‌های ملوان انزلی و خیبر خرم آباد برگزار می شود.

در ادامه مروری بر سه بازی روز پنجشنبه خواهیم داشت:

پرسپولیس و استقلال تهران / دربی ۹۶ پیش به سوی قهرمانی جام حذفی

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های جام حذفی برای پنجمین بار از سری رقابت‌های جام حذفی و نود و ششمین بار در تاریخ تقابل‌های خود به مصاف یکدیگر خواهند رفت، هر دو تیم می دانند که پیروزی در این دیدار راه قهرمانی را هموار می کند.

هر دو تیم در هفته های اخیر لیگ برتر عملکرد بسیار مطلوبی داشته اند که از این حیث پرسپولیس گام بلندی برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی متوالی برداشته است و روحیه خوبی برای مصاف با آبی های پایتخت دارد.

مشکلات پیرامون باشگاه استقلال بسیار افزون تر از پرسپولیس است، اما فرهاد مجیدی تاکنون نگذاشته مشکلات مالی و ... به تیمش رخنه کند و این سرمربی از جیب خود پاداش بازی های خوب را به بازیکنانش پرداخت می کند.

استقلال و پرسپولیس تاکنون ۹۵ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حاصل آن ۲۶ پیروزی برای استقلال، ۲۵ پیروزی برای پرسپولیس و ۴۴ تساوی بوده است.

آخرین تقابل دو تیم در لیگ بیستم با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان به پایان رسید و نکته قابل توجه اینکه در طی همه این سال‌ها استقلالی‌ها در پیروزی‌های خود جلوتر از حریف دیرینه بوده و با وجود شکست بیشتر در سال‌های اخیر اما این برتری همچنان حفظ شده است که بر همین اساس این فرصت تاریخی برای پرسپولیس وجود خواهد داشت تا با برتری در دیدار فردا در جام حذفی تعداد پیروزی‌های هر دو تیم در تاریخ دربی را به تساوی برساند.

طبق قوانین پیروزی خارج وقت‌های معمول و در ضربات پنالتی در تعداد پیروزی‌ها محسوب نمی‌شود و از آنجایی که هردو تیم یک بار در پنالتی‌ها به پیروزی رسیده‌اند آمار این دو پیروزی برای استقلال و پرسپولیس در نتایج بردهای دو تیم ثبت نشده و دو دیداری که تکلیف برنده آن در ضربات پنالتی مشخص شده است در تساوی‌ها آمده و این بدان معناست که اگر فردا نیز کار در پایان ۹۰ دقیقه وقت‌های عادی به پایان نرسد مطمئنا این نتیجه باعث خواهد شد تا چهل‌وپنجمین مساوی دو تیم در کارنامه تقابل‌های آنها در تاریخ ثبت شود و این نتیجه یا پیروزی آبی‌پوشان باعث خواهد شد تا این تیم همچنان در تاریخچه تقابل دو تیم از لحاظ برتری از حریف دیرین پیش بماند.

هر چند در این میان دیدارهایی مثل سوپرجام که بدون برگزاری ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید یا چند دیدار جنجالی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که در نهایت با تصمیم کمیته انضباطی به سود استقلالی‌ها تمام شد هرگز مورد توافق و رضایت هواداران آنها قرار نگرفته است. با این حال همه‌ این پیروزی در تاریخ برگزاری دیدارهای دربی به سود این دو تیم به ثبت رسیده است.

در لیگ برتر ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ پرسپولیس با ۵۸ امتیاز مدعی اصلی عنوان قهرمانی است و شاگردان مجیدی نیز با ۵۰ امتیاز در تعقیب پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان هستند.

پرسپولیس برای رسیدن به جمع ۸ تیم پایانی جام حذفی، تیم های مس نوین کرمان و شاهین بندرعامری را شکست داده و استقلال تهران نیز تیم های لیگ برتری پیکان و ذوب آهن را از گردونه رقابت ها خارج کرد.

جام حذفی فوتبال ایران با چاشنی دربی پایتخت

فولاد خوزستان – فولاد مبارکه سپاهان /نبرد فولادی ها در کوره اهواز

تیم فولاد مبارکه سپاهان با ۵۶ امتیاز در لیگ برتر فوتبال ایران هم شانس قهرمانی دارد اما فولاد خوزستان با ۳۹ امتیاز فعلا در رتبه چهارم جدول لیگ جا خوش کرده است.

روی کاغذ شانس شاگردان محرم نویدکیا برای پیروزی در این بازی بیشتر است اما فولاد هم تیمی قدرتمند است که مهره‌های خارجی و خوبی چون پریرا و پاتوسی را در اختیار دارد. فرشاد احمدزاده بازیکن فولاد تنها محروم این مسابقه است.

نکونام و نویدکیا شناخت خوبی از یکدیگر دارند و دو مربی جوان با تفکراتی نو که می‌تواند زمینه‌ساز یک مسابقه جذاب و دیدنی شود.

بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر نزدیک سه هفته پیش در اهواز بدون گل به پایان رسید ولی این مرتبه مسابقه حتما باید برنده داشته باشد. بازی رفت دو تیم در لیگ برتر هم برنده نداشته و مسابقه یک بر یک مساوی تمام شده است اما سومین رویارویی فولادخوزستان و فولاد مبارکه سپاهان در کوره اهواز با تساوی تمام نخواهد شد.

فولاد خوزستان برای رسیدن به این مرحله ماشین سازی تبریز و قشقایی شیراز را شکست داده و فولاد مبارکه سپاهان هم مس رفسنجان و خوشه طلایی ساوه را از پیش روی برداشته است.

جام حذفی فوتبال ایران با چاشنی دربی پایتخت

گل‌گهرسیرجان - آلومینیوم اراک/ بازی مرگ زندگی برای منصوریان و قلعه نویی

با توجه به اینکه گل گهر در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان میزبان آلومینیوم اراک است شانس بیشتری برای صعود به مرحله نیمه نهایی دارد، هر چند از نظر امتیازی در لیگ برتر دو تیم تفاوت آنچنانی ندارند، گل‌گهرسیرجان با ۳۸ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد و شاگردان علیرضا منصوریان با ۳۷ امتیاز در رده هشتم قرار گرفته اند.

این دو تیم روز پانزدهم تیرماه ۱۴۰۰ در هفته ۲۶ لیگ برتر در سیرجان به مصاف هم رفتند که در آن مسابقه آلومینیوم با پنالتی دقایق آخر بازنده شد.

در این بازی علیرضا منصوریان به دلیل محرومیت روی نیمکت نیست و از روی سکوهای خالی ورزشگاه نظاره‌گر مسابقه تیمش است. امیر قلعه نویی هم خیلی امیدوار است که دوباره آن پیروزی لیگ برتر را تکرار کند و به نیمه نهایی صعود کند، هرچند عبور از آلومینیوم اراک سختکوش آسان نخواهد بود.  

گل‌گهر برای رسیدن به این مرحله تیم‌های مس کرمان و پارس جنوبی جم را شکست داده و آلومینیوم اراک ابتدا هوادار و سپس تیم تراکتور را برده است.

جام حذفی فوتبال ایران با چاشنی دربی پایتخت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =