آیین امضای تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0  در کشور

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به امضای تفاهم نامه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم یا I4.0 گفت: صنعت و دانشگاه در تعریف مسئله و حل آن گام به گام پیش می‌روند و این ساختار مشترک یعنی ما موفق شده‌ایم برای یکدیگر شرکای استراتژیک خوبی باشیم. سابقه همکاری فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان به زمان تاسیس این شرکت باز می‌گردد بنابراین می‌توان گفت فولاد مبارکه حمایت بسیاری از دانشگاه داشته است.

سید مهدی ابطحی در حاشیه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم در دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: امروز یک روز بسیار خوب است زیرا با صنعتی مواجه هستیم که متوجه است باید درک خوبی از تحولات جهانی داشته باشد و می‌داند اگر به روند جهانی نگاه نکند نمی‌تواند صنعتی سرآمد باشد؛ اتفافی که پیشتر نیز رخ داده و برخی صنایع به دلیل بی توجهی به این مسئله به مرور زمان افول کردند. البته این موضوع شامل حال شرکت فولاد مبارکه و ایریسا نمی‌شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور، در سال‌های اخیر نیروهای بسیار خوبی در حوزه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی جذب جذب کرده و در هوشمندسازی بسیار توانا است. به همین دلیل موفق شده تا با همکاری شرکت فولاد مبارکه اولین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم یا I4.0 را افتتاح کند.

قطعا سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شبیه سازی و هوشمندسازی هستیم

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اکنون در شرایطی هستیم که در ابتدای کار بین نیازهایی که صنعت از دانشگاه توقع داشته و آنچه اساتید دانشگاه می‌توانند ارائه کنند، همخوانی بسیاری وجود دارد و این اتفاق بسیار جالبی است زیرا معمولا مدتی زمان می‌برد که صنعت و دانشگاه درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند.

ابطحی افزود: خواهش من از مجموعه ایرایسا و دانشگاه این است که مسائل اینچنینی را رصد کنند. مطمئنا این مجموعه خروجی‌های خوبی خواهد داشت. در طول سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آزمایشگاه دیجیتال خواهیم بود و در حوزه صنعت در بخش‌های شبیه سازی و هوشمندسازی اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان؛ شرکای استراتژیک یکدیگر

وی درباره همکاری شرکت فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: این شرکت به همراه فولاد خوزستان با دانشگاه صنعتی پژوهشکده مشترک زیادی (پژوهشکده فولاد) دارد که طرح‌های کلانی در آن مطرح می‌شود. صنعت و دانشگاه در تعریف مسئله و حل آن گام به گام پیش می‌روند و این ساختار مشترک یعنی ما موفق شده‌ایم برای یکدیگر شرکای استراتژیک خوبی باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دلیل اینکه فولاد مبارکه سیستم ارزیابی مشاور بسیار خوبی دارد، دانشگاه صنعتی همواره نمره بالای 97 کسب کرده و خروجی‌های دانشگاه نیز برای فولاد راه گشا بوده است.

تحصیلات تکمیلی با کیفیت با حل مشکلات صنعت 

ابطحی خاطرنشان کرد: برای ما هم آموزش صحیح زمانی است که نیروی انسانی بتواند نیازهای کشور را حل کند بنابراین اینکه ما دانشگاه پاسخگو به صنعت و قادر به حل مشکلات این بخش هستیم، برای ما غنیمت است. این مسئله باعث می‌شود خروجی‌های تحصیلات تکمیلی در وضعیت مطلوبی باشند که این مسئله در اشتغال فارغ التحصیلان نیز مفید خواهد بود.

همکاری فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی در اجرای دو طرح کلان

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی در دو سال گذشته به سمت ساخت محصولات جدید در حوزه فولاد روی آورده، گفت: در حال حاضر دو طرح کلان با همکاری فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان در حال اجرا است. فعالیت در حوزه فولادهای خاص مانند فولاد مورد استفاده در شاخه پزشکی (پروتزها) یکی از دو طرح است که باعث شده شبکه سازی میان دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و فولاد مبارکه پدید آید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: سابقه همکاری فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان به زمان تاسیس این شرکت باز می‌گردد. حجم بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه را صنعت فولاد و به ویژه فولاد مبارکه داشته بنابراین می‌توان گفت فولاد مبارکه حمایت بسیاری از دانشگاه داشته است.

تبادل فولاد مبارکه با دانشگاه های مختلف و حرکت در مرز دانشی

ابطحی خاطرنشان کرد: به نظر من فولاد مبارکه در مرز دانشی حرکت می‌کند به همین دلیل قراردادهای مختلفی با دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران و اصفهان در زمینه های مختلف منعقد کرده است. ایجاد آزمایشگاه صنعتی نسل چهارم یا I4.0 برای اولین بار در دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از حمایت‌های فولاد مبارکه است.

به زودی شاهد شکل متفاوتی از فولاد مبارکه هستیم

وی افزود: حرکت شرکت فولاد مبارکه به سمت هوشمندسازی در کنار تربیت نیروی انسانی موفق پایان نامه های راهگشا و همچنین دستیابی به نوآوری هایی که فولاد از آن‌ها استفاده می‌کند باعث توسعه این شرکت می‌شود. به نظر می‌رسد جمع کارهایی که دانشگاه‌ها برای فولاد انجام می‌دهند شکل فولاد مبارکه را به زودی متفاوت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =