• ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16309
  • readingTime: ۳ دقیقه
فولادمبارکه

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، از آخرین وضعیت اجرای طرح تحول دیجیتال و تفاهم‌نامه این شرکت با این اپراتور تلفن همراه ایرانسل می‌گوید.

به گزارش ایراسین، سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، از آخرین وضعیت اجرای طرح تحول دیجیتال و تفاهم‌نامه این شرکت با این اپراتور تلفن همراه ایرانسل می‌گوید.

  فولاد مبارکه در راستای اجرای طرح تحول دیجیتال چه گام‌های جدیدی در سال ۱۴۰۰ برداشته است؟

فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰، مسیری را که در سال گذشته در ره‌نگاشت خود در مردادماه تعریف کرده، ادامه خواهد داد. بر اساس این ره‌نگاشت، گام‌های جدید، بیشتر در زمینه ایجاد پلت‌فرم بومی‌شده برای فولاد مبارکه و همچنین اجرای پروژه‌هایی است که در قالب طرح «فولاد+۲۲» برای سال جاری تعریف شده است.

  امضای تفاهم‌نامه با شرکت ایرانسل برای تأمین زیرساخت موردنیاز این پروژه با چه هدفی انجام گرفته است؟

ما برای اینکه بتوانیم در طرح تحول دیجیتال، دیتای فراوان تولیدشده را با سرعت مناسب و در زمان مقتضی منتقل کنیم، نیاز به زیرساخت داشتیم. ما با امضای تفاهم‌نامه با شرکت ایرانسل، بسترها و زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه را مستقر خواهیم کرد و به‌واسطه آن می‌توانیم اتصالاتی که فولاد مبارکه را در اجرای این طرح موفق می‌کند، برقرار سازیم.

 گام بعدی شرکت فولاد مبارکه در راستای عملیاتی شدن اجرای پروژه طرح تحول دیجیتال چیست؟

شرکت فولاد مبارکه به این منظور، طرح «فولاد+۲۲» را طراحی کرده که بر اساس آن بتواند با اولویت‌های تعریف شده، طرح‌های خود را عملیاتی کند؛ ضمن اینکه ترم دوم آموزش مدیران فولاد مبارکه و ایریسا را در قالب طرح تحول دیجیتال شروع کردیم و در برنامه‌های آتی خود، اجرای پروژه‌های مرتبط با این طرح را که از سال گذشته تعدادی از آن‌ها آغاز شده و در حال یافتن شرکای تجاری برای اجرای آن بودیم، پیش خواهیم برد.

  نقش اجرای چنین طرح‌هایی در پیشبرد اهداف فولاد مبارکه چیست؟

اجرای این پروژه شرط بقای فولاد مبارکه در آینده است؛ اجرای طرح تحول دیجیتال یک الزام است، نه انتخاب؛ چراکه نیاز به ماندگاری در عرصه رقابتی داریم. ما باید این طرح را اجرایی و عملیاتی کنیم تا بتوانیم در عرصه رقابتی باقی بمانیم.

 اجرای چنین طرحی چه تأثیری در فروش و تولید شرکت فولاد مبارکه در سال‌های آتی دارد؟

طبیعتا در بسترهای جدید امکان تولید و فروش برای فولاد مبارکه امکان‌پذیر خواهد بود. به‌هرحال اکنون تفاهم‌نامه ایجاد شبکه 5G فی‌مابین شرکت فولاد مبارکه و ایرانسل با هدف هوشمندسازی و تحقق طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه، به امضای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرعامل ایرانسل رسیده است. همچنین قرارداد اولین فاز هوشمندسازی لجستیک به‌منظور حمل هوشمند سرباره میان دو شرکت ایریسا و ایرانسل هم امضا شده است؛ ضمن اینکه اتصال تمام عناصر خطوط فولاد مبارکه به یک مرکز داده صورت می‌گیرد.

  نقشه راه خاصی برای این کار طراحی شده است؟

بدون شک تحقق چشم‌انداز پنج‌ساله طرح تحول دیجیتال و قرار گرفتن در جمع شرکت‌های فانوس دریایی و انقلاب چهارم صنعتی، نقشه راه می‌طلبد که بر مبنای آن، برای هوشمندسازی فولاد مبارکه از سنگ تا رنگ برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. البته نقشه راه به ما می‌گوید که چگونه باید این مسیر پنج‌ساله را طی کنیم. در این میان، لجستیک هوشمند اولین گام از نقشه راه طرح دیجیتال شرکت فولاد مبارکه است.حوزه‌های شناختی طرح لجستیک هوشمند در کمیته راهبری تصویب شده و مورد ارزیابی قرار گرفته و هوشمندسازی پایش حمل سرباره در شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین زیرشاخه لجستیک هوشمند، با امضای تفاهم‌نامه با ایرانسل در دستور کار اجرایی و عملیاتی است.

 ارتباط یکپارچه و هماهنگ میان بخش‌های شرکت فولاد مبارکه چطور تعریف شده است؟

یکی از اصول مهم در تحقق «فولاد+۲۲» را می‌توان در اتصال تمام بخش‌های شرکت فولاد مبارکه در شبکه‌ای هماهنگ و یکپارچه جست‌وجو کرد. به‌هرحال امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و با برداشتن نخستین گام در ریل‌گذاری تحقق سند تحول دیجیتال، کمتر از سه ماه دیگر شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان نخستین واحد صنعتی کشور تحت پوشش شبکه ارتباطی نسل پنجم 5G قرار بگیرد. همچنین شبکه ارتباطی جزیره‌ای در این شرکت به یک شبکه ارتباطی یکپارچه و هماهنگ تبدیل شود.

 اجرای این طرح و پیاده‌سازی پروژه انقلاب چهارم در فولاد، سطح تولید را چقدر تغییر خواهد داد؟

اگر بخواهیم همواره شرایط ایران را به این شکل فرض کنیم، قطعا باید مسیر کنونی خود را ادامه دهیم؛ حال آنکه این فرضیات نادرست است؛ ولی در آینده شرایط جدیدی رخ خواهد داد. به‌خصوص اینکه در حال حاضر، با توجه به اینکه با ایجاد فضای تازه سیاسی در کشور، هر لحظه امکان دارد شرایط ارتباطی ایران با سایر شرکت‌های دنیا تغییر کند و فولاد مبارکه از فهرست تحریم خارج شود و در چنین شرایطی، رقابت، بسیار معنادار خواهد بود. این شرکت اگر ظرف چند سال آینده نتواند از تحول دیجیتال بهره‌برداری کند، مطمئنا جایی بین بازیگران اصلی صنعت خود نخواهد داشت.

  منبع : تجارت فردا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =