انگلیس

تیم فوتبال انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ با دو گل از سد آلمان گذشت.

به گزارش ایراسین، بعد از فرانسه و پرتغال، آلمان سومین غول گروه مرگ جام ملت‌های اروپا هم به زانو در آمد و طعمه شگفتی های یورو ۲۰۲۰ شد. جامی که گرچه میزبان مشخصی ندارد اما با نفوذ انگلیس، می‌توان این کشور را میزبان این دوره معرفی کرد.

در بازی ماقبل پایانی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، امشب سه‌شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ویمبلی شهر لندن، تیم ملی انگلیس میزبان آلمان بود که این بازی با پیروزی ۲ بر صفر انگلیسی ها به پایان رسید. رحیم استرلینگ در دقیقه ۷۵ و هری کین در دقیقه ۸۶ گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

در نیمه نخست این بازی هیچ یک از دو تیم نسبت به دیگر برتری قابل توجهی نداشتند و عملکرد خوب مدافعان‌شان مانع از رقم خوردن موقعیتی جدی برای تیم حریف شد.

از نظر آماری هم سه‌شیر و ژرمن‌ها برتری خاصی نسبت به هم نداشتند و در تعداد موقعیت‌ها و شوت‌ها داخل چارچوب مساوی بودند اما این انگلیس بود که در تملک توپ آمار بهتری داشت.

در نیمه دوم اما انگلیس نمایشی بهتر ارائه کرد و با تعویض‌ کارساز گرت‌ساوت‌گیت، ورود جک گریلیش به جای باکایو ساکا، این تیم بر بازی مسلط شد. در نهایت ستاره تیم آستون‌ویلا روی هر دو گل تیم ملی انگلیس تأثیرگذار شد.

گل نخست این بازی را رحیم استرلینگ در دقیقه ۷۵ با پاسی عرضی از لوک شاو در ادامه حرکتی که جک گریلیش و هری کین هم در آن نقش داشتند، به ثمر رساند.

چهار دقیقه به پایان بازی هم کاپیتان هری کین با ضربه سر از روی ارسال گریلیش دومین گل را برای میزبان به ثمر رساند تا در پایان نبرد کلاسیک دو قدرت سنتی فوتبال اروپا، این سه‌شیر باشد که به مرحله بعدی صعود می‌کند.

ساوت گیت در بازی امشب چهره های شاخص بسیاری را نیمکت نشین کرده بود اما در این میان غیبت گریلیش بیش از همه مورد توجه بود؛ بازیکنی که در دقیقه ۷۰ وارد زمین شد. ورود او به زمین با واکنش مثبت هواداران حاضر در ورزشگاه نیز همراه بود.

ستاره خط میانی انگلیسی ها در عرض ۱۰ دقیقه روی دو حرکت زیبا، زمینه ساز به گل رسیدن تیمش شد تا ورودش به میدان را اتفاق ویژه بازی بنامیم.

در سمت مقابل هم آلمانی‌ها با خاطره‌ای تلخ از شکست مقابل رقیب دیرینه‌شان با سرمربی خود یواخیم لو خداحافظی کردند. یورو ۲۰۲۰ آخرین تورنمنتی است که لو ژرمن‌ها را هدایت می‌کند.

انگلیس حالا باید منتظر بماند تا حریف بعدی‌اش که در پایان مصاف امشب تیم‌های سوئد و اوکراین مشخص می‌شود را بشناسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =