منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰۸ هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب و غرب طعمه حریق شده است، اظهار کرد: ۲۴ مورد آتش سوزی که بیشتر در شهرستان سمیرم بوده است مراتع استان اصفهان را نابود کرده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۱۰۸ هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب و غرب طعمه حریق شده است، اظهار کرد: ۲۴ مورد آتش سوزی که بیشتر در شهرستان سمیرم بوده است مراتع استان اصفهان را نابود کرده است.

وی افزود: در خردادماه دمای هوا ۴ الی ۵ درجه بیشتر از نرمال بود و همین زمینه خشکی علوفه را فراهم کرده است؛ البته علاوه بر خطای انسانی، اختلافات محله ای مرتع داران هم یکی از عوامل حریق در مراتع استان اصفهان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از مساحت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتاری استان اصفهان، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از آن را مرتع در برگرفته است و ۳۰۷ هزار هکتار هم به پوشش گیاهی جنگلی دست کاشت با هدف پیشگیری از بیابان زایی اختصاص یافته است. 

وی اضافه کرد: تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی به عنوان یگان حفاظت از منابع طبیعی در طول شبانه روز پاسخگو است و بالغ بر ۷۰ اکیپ برای کنترل حریق تشکیل شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: آموزش های پیشگیری از حریق برای مرتع داران و گردشگران و مسافران در حال برگزاری است و امروز هم مدیریت بحران استانداری اصفهان جلسه ای اضطراری در سمیرم برای جلوگیری از آتش سوزی در این شهرستان برگزار کرد.

وی افزود: سازمان جنگل ها و مراتع کشور موظف است در راستای امداد هوایی، بالگرد مجهز به سبد آب پاش را در اختیار استان اصفهان قرار دهد چراکه اطفاء حریق در دامنه های صعب العبور فریدونشهر و سمیرم دشوار است؛ از سوی دیگر ایجاد سه ایستگاه ثابت امداد در موقع حریق ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =