حسین ایراندوست

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به تاثیر خشکسالی بر هزینه تمام شده تولید شیر و گوشت گفت: منتظر مصوبه اصلاح قیمت شیر توسط ستاد تنظیم بازار کشور هستیم.

حسین ایراندوست درگفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به کمبود نهاده های دامی در دامداری های استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در کشور، با فقر پوشش گیاهی در مراتع استان اصفهان روبرو هستیم و کشتزارهایی که می توانستند به کشت ذرت علوفه ای تخصیص یابند، بایر ماندند.

وی افزود: با فقر پوشش گیاهی دام های سبک از ذخیره غذایی دام های سنگین استفاده می کنند و افزایش قیمت علوفه، دامداران را با مشکل مواجه کرده است.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه هزینه تامین نهاده های دامی دامداران، با مشکل مواجه شده است، تصریح کرد: با تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های دامی گاوداری های صنعتی درصدد هستیم این شرایط را کنترل کنیم اما تامین علوفه با مسائلی همراه است و هنوز هم محصولات تولیدی دامداران متناسب با هزینه ها نیست.

وی اضافه کرد: از کشتارگاه ها درخواست کردیم دام های جوان و مولد را کشتار نکنند و پیگیر تامین نهاده های دامی هستیم تا بخشی از نیازهای دامداران تامین شود. منتظر هستیم تا اصلاح قیمت شیر در تنظیم بازار کشور مصوب شود و برای تنظیم بازار گوشت از ظرفیت پشتیبانی امور دام بهره مند می شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =