محصولات فولادی

فولاد و انواع مقاطع تولید شده از آن تحت تاثیر یکسری شرایط ممکن است دچار تغییرات قیمتی شوند؛ حال این عوامل می‌تواند باعث افزایش قیمت محصولات شود یا اینکه منجر به ریزش قیمت‌ها گردد.

به گزارش ایراسین، در ماه ژوئن، عواملی همچون سطح بالای فولادسازی در چین، مصرف کم محصولات نوردی در ماههای تابستان در بازارهای MENA و SEA، کاهش تقاضا برای محصولات نورد در چین و جنوب شرقی آسیا در فصل بارندگی تاثیر کاهشی قیمت بر محصولات فولادی خواهد داشت، اما در مقابل مواردی مانند افزایش تجارت و بازگشت خریداران به بازار بعد از پایان ماه رمضان و تعطیلات ماه می، تقاضای زیاد برای محصولات نوردی در بخش ساخت و ساز در کشورهای CIS و اتحادیه اروپا، حفظ سطح بالای قیمت در بازار سنگ آهن و رشد قیمت زغالسنگ و در نهایت افزایش تقاضا برای خرید محصولات نورد شده در پایان این ماه می‌تواند باعث افزایش قیمت محصولات شود.

در مجموع می‌توان گفت برای ماه ژوئن عوامل افزایشی قیمت تاثیر بیشتری نسبت به عوامل کاهش دهنده قیمت خواهند داشت و در نهایت شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی در این ماه خواهیم بود.

در ماه جولای نیز می‌بینیم که رشد ذوب فولاد در چین، مصرف کم محصولات نوردی در ماه‌های تابستان در بازارهای MENA و SEA، کاهش تقاضا برای محصولات نورد در چین و جنوب شرقی آسیا در فصل بارندگی و انتظار کاهش قیمت قراضه در ترکیه منجر به کاهش قیمت محصولات می شوند؛ اما در این میان تقاضای زیاد برای محصولات نوردی در بخش ساخت و ساز در کشورهای CIS و اتحادیه اروپا، افزایش تقاضا برای محصولات نوردی در پایان ماه، حفظ سطح بالای قیمت در بازار سنگ آهن و رشد قیمت زغال منجر به افزایش تقاضا می‌شود. طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان فولادی، عوامل کاهشی و افزایشی قیمت تاثیر یکسانی بر قیمت محصولات خواهند گذاشت و بازار در ثبات قیمتی باقی می ماند.

در ماه آگوست نیز عوامل یادشده در ماه جولای و علاوه بر آن کاهش فعالیت تجاری در بازارهای اروپایی با شروع تعطیلات تابستانی باعث کاهش قیمتها خواهند شد اما در مقابل مواردی مانند پیش‌بینی برای تغییر قیمت قراضه در ترکیه، کاهش عرضه بدلیل برنامه‌ریزی شرکت‌های متالورژی و عوامل مثبت مطرح شده برای ماه جولای، باعث رشد قیمتی می‌شوند. در مجموع نیز طبق بررسی‌های صورت گرفته مشاهده می‌شود عوامل مثبت قیمتی قدرت بیشتر در برابر عامل‌های کاهش دهنده داشته و در این ماه نیز شاهد افزایش قیمت محصولات خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =