عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

یک کارشناس و تحلیلگر بازار طلا با مثبت ارزیابی کردن ساخت و ایجاد شهرک‌های طلا و جواهر گفت: آنچه درباره تاسیس چنین شهرک‌هایی مهم است، وجود زیرساخت‌های لازم همراه مراکز تولیدی یا فروشگاهی است؛ اگر قرار باشد چنین شهرک‌هایی بدون زیرساخت‌های لازم ایجاد شود، عملا کاربردی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صنعت طلا و جواهر یکی از صنایع باسابقه در کشور است که علاوه بر اشتغالزایی قابل توجه، ارزآوری بالایی نیز برای کشور دارد. کاربرد گسترده طلا در صنایع خاص و استراتژیک و استفاده از آن به عنوان زینت باعث شده تا توسعه این صنعت در کشورهای مختلف از جمله همسایه شمال غربی ایران، ترکیه، مورد توجه قرار گیرد.

در ایران نیز همواره بر توسعه این صنعت تاکید شده است. در همین راستا استان اصفهان به عنوان یک استان پیشرو در کشور طرح تاسیس شهرک طلا و جواهر را مطرح کرد اما به دلایل مختلف این طرح هنوز اجرایی نشده است. پیگیری خبرنگار ایراسین از سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، نشان می‌دهد طرح اجرای این شهرک در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شده و اکنون در مرحله واگذاری زمین قرار دارد.

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: یکی از کاربردهای تاسیس شهرک‌هایی مانند شهرک طلا و جواهر، کاهش هزینه‌های سربار تولید و همچنین کاهش مجوزهایی است که باعث ایجاد هزینه برای تولید می‌شود.

وی افزود: آنچه درباره تاسیس چنین شهرک‌هایی مهم است، وجود زیرساخت‌های لازم همراه مراکز تولیدی یا فروشگاهی است؛ اگر قرار باشد چنین شهرک‌هایی بدون زیرساخت‌های لازم ایجاد شود، عملا کاربردی ندارد.

کارشناس و تحلیلگر بازار طلا تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای کاربردی بودن تاسیس چنین شهرک‌هایی، وجود بانک‌های مالی، بانک طلا، تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه طلا و همچنین وجود نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط نظیر سازمان‌های صمت، گمرک، استاندارد و به طور کلی هرگونه امکاناتی است که برای تولید و صادرات طلا مورد نیاز است. در غیر این صورت، صرف نزدیک کردن و گرد هم آوردن تولیدکنندگان و فعالان صنعت طلا و جواهر کاربردی ندارد.

محمدولی ادامه داد: با تاسیس چنین شهرک‌هایی، بخشی از کارها توسط چندین شرکت تولید می‌شود و مابقی فعالیت‌های باقی مانده را انجام می‌دهند. استفاده از چنین استراتژی‌هایی باعث می‌شود طلا و جواهراتی که در واحدهای تولیدی این شهرک‌ها تولید می‌شود در نهایت با قیمت کمتری به دست مشتریان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =