حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه صادرات طلا و جواهر استان اصفهان از حدود یک میلیارد دلار به زیر ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته، گفت: پیش‌بینی می‌شود با تاسیس شهرک صنعتی خصوصی فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی جایگاه خود را در خاورمیانه به دست آورده و اشتغالزایی بیش از ۲۰ هزار نفری در استان داشته باشیم.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: مصوبه ایجاد «شهرک صنعتی خصوصی فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی» برای اولین تقریبا ۱۵ سال پیش تصویب شد اما متاسفانه اجرای پروژه طی این مدت به دلایل مختلف، متوقف شد. اکنون این طرح پس از سه سال پیگیری، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شد و برای واگذاری زمین آماده است. پس از عبور از این مرحله، کلنگ آغاز پروژه به زمین خواهد خورد. در این صورت با توجه به گستردگی این پروژه، حداقل دو سال و حداکثر سه سال زمان برای ساخت و بهره‌برداری از آن نیاز است.

سیتی سنتری در حوزه طلا و جواهر

وی افزود: این شهرک سیتی سنتری در حوزه طلا و جواهر خواهد بود. بر این اساس مکان‌های در معرض دید آن به فروشگاه‌ها و سایر مکان‌ها به کارگاه‌های تولید طلا و جواهر اختصاص می‌یابد. بخشی از صنایع آلاینده شهری و کارخانجات فعال در حوزه طلا و جواهر نیز به این شهرک منتقل خواهد شد. متاسفانه به دلیل راه‌اندازی نشدن این شهرک میزان صادرات گذشته را از دست داده‌ایم. بر اساس آمار صادرات طلا و جواهر استان اصفهان پیشتر حدود یک میلیارد دلار بوده است اما اکنون به زیر ۱۰۰ میلیون دلار تنزل پیدا کرده است. امیدواریم با تاسیس این شهرک بتوانیم جایگاه خود را در خاورمیانه به دست آورده و اشتغالزایی بالایی را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره وسعت این شهرک نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ۳۰ هکتار به این شهرک و ۲۰ هکتار به صنایع آلاینده و کارگاه‌های شهری این حوزه اختصاص می‌یابد. البته باید توجه داشت در این شهرک هتل، آموزشگاه علمی کاربردی و هرآنچه این صنف بدان نیاز دارد، وجود خواهد داشت. برای مثال در این شهرک یک تصفیه خانه فوق مدرن ساخته خواهد شد تا فاضلاب این صنایع تصفیه و طلای موجود در آن استحصال شود. همچنین پس از تاسیس این شهرک همانند پروژه کارگوترمینال، پنجره واحدی برای استقرار سازمان‌های مورد نیاز برای این صنعت نیز ایجاد خواهد شد.

اشتغال ۲۰ هزار نفری

قاضی عسگر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با ایجاد این شهرک بیش از ۲۰ هزار شغل ایجاد شود و بخشی از اشتغال از دست رفته به استان بازگردد، گفت: خوشبختانه پروژه کارگوترمینال با حداکثر توان خود ایجاد شده و پنجره واحد خدمات اداری نیز در آن وجود دارد. این امکانات برای واردات و صادرات طلا و جواهر در دسترس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =