دراگان اسکوچیچ

سرمربی تیم ملی شب در برنامه دیشب فوتبال برتر اعلام کرد که همچنان با تیم قرارداد دارد اما اینگونه به نظر رسید که رابطه فدراسیون با اسکوچیچ به سمت قطع همکاری پیش خواهد رفت.

به گزارش ایراسین، پس از صعود موفقیت آمیز تیم ملی به مرحله سوم و اصلی مقدماتی جام جهانی، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهمان برنامه فوتبال برتر بود. این روزها اخبار و حواشی زیادی پیرامون حضور یا جدایی این مربی کروات در تیم ملی شنیده می شود و حتی بعضی اخبار، از بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی خبر می دادند.
با اینکه روز گذشته مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و عزیزی خادم رئیس فدراسیون بازگشت کی روش را تکذیب کردند ولی از زمان بازگشت تیم ملی از بحرین، فدراسیون فوتبال تاکنون اظهار نظر رسمی درخصوص آینده کاری دراگان اسکوچیچ مطرح نکرده و مشخص نیست آیا او به کارش به عنوان سرمربی تیم ملی ادامه می دهد یا خیر.
اسکوچیچ شب گذشته مهمان برنامه فوتبال برتر بود. محمدحسین میثاقی مجری این برنامه در بخشی از صحبت هایش بر لزوم تصمیم گیری سریع و قاطع فدراسیون تأکید کرد. زمان زیادی تا آغاز دور سوم و پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی باقی نمانده و فدراسیون باید هر چه سریعتر وضعیت نیمکت تیم ملی را مشخص کند.
در بخش مهم صحبت های میثاقی و اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی درباره آینده کاری و قراردادش و اینکه آیا او به عنوان سرمربی تیم ملی به کارش ادامه می دهد یا خیر، پاسخگوی سوالات میثاقی بود:

* قرارداد شما تا پایان این مرحله از مسابقات بوده است؟
نه قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است ولی در قرارداد ذکر شده که اگر به دور بعد صعود نکنیم یا راهی جام جهانی نشویم، قرارداد فسخ شده تلقی می شود. قرارداد من تا سال ۲۰۲۳ است ولی به عملکرد من در تیم بستگی دارد.

* شرط تمدید قرارداد شما الزامی است یا نه؟ مثلا بندی در قرارداد شما وجود دارد که اگر تیم ملی راهی مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی شود، خودکار تمدید می شود یا نیاز به توافق دارد؟
من قرارداد دارم و اگر شرایط عادی باشد، باید تمدید شود. لازم به فعالسازی آن یا تمدید خودکار آن نیست. تنها می شود گفت اگر نتیجه نمی گرفتیم، قرارداد فسخ می شد.

* یعنی خودکار تمدید شده است؟
چیزی تمدید نشده فقط در قرارداد ذکر شده در صورت شکست، فدراسیون می توانست آن را فسخ کند. در قرارداد من بندهای زیادی وجود ندارد و یک قرارداد مختصر است. شاید قرارداد ویلموتس نیاز به مرور ۳ باره داشته باشد ولی قرارداد من مختصر و جمع و جور است. هر زمانی که فدراسیون فکر کند من به اندازه کافی خوب نیستم، می توانند من را تغییر دهند.

* پس از بازگشت به ایران با رئیس فدراسیون صحبتی نکرده اید؟ رابطه تان خوب است؟
نه نیازی به مذاکره نبوده است چون قرارداد داریم. من رابطه عادی و حرفه ای با ایشان دارم. انتظار رابطه خیلی دوستانه نداریم و خیلی حرفه ای کارمان را ادامه می دهیم.

اسکوچیچ: فدراسیون می‌تواند من را تغییر دهد

* اینکه شما از این مسابقات با ۴ برد برمیگردید و در سفر با هم بوده اید و حتی در مراسم تجلیل در کنار همدیگر بوده اید و اینکه درباره ادامه کار صحبت نکرده اید، کمی عجیب نیست؟
درست می گویید ولی این موضوعی نیست که من بخواهم درباره اش تصمیم بگیرم. تمام سوالاتی که پرسیدید را می توانستم جواب بدهم ولی من مخاطب این سوال نیستم. به شما گفتم، من قرارداد دارم و مسائل دیگر به من ارتباطی پیدا نمی کند.

* این نشانه ای مبنی بر این نیست که فدراسیون قصد ادامه همکاری با شما را ندارد؟
من اینجا نیستم که ببینم نشانه ها و علائم چگونه هستند. من کارم را باید انجام می دادم و به خوبی انجام شد. من قرارداد دارم و مدیریت فدراسیون تصمیم خواهند گرفت و آنها نیز مسئولیت خودشان را دارند و این تمام ماجراست که ماجرای ساده ای است. میدانم که شما دوست دارید جواب من بیشتر و مفصل تر باشد ولی واقعا این تمام چیزی است که می توانم پاسخ دهم.

* شما خیلی حرفه ای پاسخ می دهید ولی اینکه رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی پس از ۴ پیروزی، درباره ادامه کار با همدیگر صحبت نمی کنند، این نشان می دهد که شاید فدراسیون نمی خواهد با سرمربی خود ادامه دهد در غیر اینصورت درباره تاریخ اردوی بعدی از شما سوال می پرسیدند.
این برای من افتخار بزرگی است که سرمربی یک تیم ملی باشم. هدف من راهیابی به جام جهانی است و فکر می کنم تا حد قابل ملاحظه ای در این موفقیت سهم داشتم ولی تصمیم در این خصوص با من نیست.

* بدون تردید شما سخت کوشی بسیار زیادی داشتید. در ۷ بازی برنده شدید، در ۴ بازی سخت ما در این مرحله مقدماتی جام جهانی برنده شدید. در سمت دیگر ماجرا نیز ممکن است فدراسیون اعتقاد به تغییر داشته باشد و باید کارشناسی و تصمیم گیری شود. این دو مسئله ربطی به همدیگر ندارد و کسی منکر زحمات شما نیست و اگر هم تغییری رخ دهد، فدراسیون دلایلش را ارائه می دهد. ما ۱۱ شهریور اولین بازیمان را انجام می دهیم. اگر آقای عزیزی خادم قصد ادامه همکاری با اسکوچیچ را دارند، باید صراحتا اعلام کنند که از سرمربی خود حمایت می کنند. در غیر اینصورت، اگر قصد تغییری دارند این کار را انجام دهند و با رعایت احترام اعلام کنند قصد ادامه همکاری ندارند و می خواهند سراغ مربی جدیدی بیاورند. ما زمان زیادی نداریم و ممکن است دو بازی ابتدایی ما سخت باشد. قصد دارم حستان را بدانم (در صورت قطع همکاری) هر چند فکر می کنم شما بدانید فدراسیون چه تصمیمی گرفته است؟
می خواهم واقعا از صمیم قلبم این را بگویم که فکرم را درگیر این موضوعات نکردم. بعد از این مسابقات به حدی خسته بودم که در دو، سه روز اخیر حتی دیگر نمی توانستم بازی های یورو ۲۰۲۰ را نگاه کنم. فقط بازی های کشورم کرواسی را دیدم و نتوانستم فکرم را بیشتر از این درگیر این موضوع کنم.

باید به ایران به عنوان یکی از بزرگترین تیم های آسیا نگاه کنیم. می دانیم که ما در کنار ژاپن، یکی از بزرگترین تیم های آسیا و سرگروه مرحله بعدی هستیم و هر تیم ملی که با ما همگروه شود، ما باید خودمان را برای جدال با آنها آماده کنیم. فکر نمی کنم اکنون وقت آن باشد که فکر کنیم اگر تیم خاصی با ما همگروه شود چه اتفاقی رخ می دهد. مهم نیست چه تیمی با ما در یک گروه قرار می گیرد. مطمئنم که کیفیت ما آنقدر خوب است که از پس مرحله بعد بربیاییم.

اسکوچیچ: فدراسیون می‌تواند من را تغییر دهد

* بحث من این است که فدراسیون هر تصمیمی بگیرد، باید هم به رسانه ها و هم به مردم توضیح بدهد و پای تصمیمش بایستد. اگر اسکوچیچ در این تیم بماند، اعلام کند به این دلایل او ماندگار است و اگر قصد دارند مربی جدیدی بیاورند، دلایل آن را ذکر کنند و در این خصوص توضیح دهند. حواسشان نیز به قراردادهای قبلی و اتفاقاتی که افتاده، باشد. هر اتفاقی که رخ دهد، باید با رعایت احترام و قدرشناسی نسبت به کسانی باشد که این دوره را پشت سرگذاشته اند.
(در این لحظه میثاقی از تصویربردار درخواست کرد تا تصویر اسکوچیچ را نشان دهد و صحبت هایش را اینگونه ادامه داد:) با توجه به سیگنال هایی که از فدراسیون می رسد، احتمال دارد ایشان به عنوان سرمربی سابق تیم ملی کشورمان باشد و ممکن است مربی تیم ملی در مرحله بعدی جام جهانی باشد که در هر دو صورت من برای شما آرزوی موفقیت می کنم. اگر با تیم ملی ماندید، امیدوارم موفق شوید به جام جهانی صعود کنید در غیر اینصورت آرزو می کنم در زندگی شخصیتان موفق باشید.
چیز بیشتری برای اضافه کردن به این موضوع ندارم. فکر می کنم با صداقت تمام کار کردم و هر چه داشتم را در کارم گذاشتم و فکر می کنم اعتمادی به من شده بود که در این پست قرار بگیرم، به خوبی از پس آن برآمدم. فکر می کنم که رئیس فدراسیون انرژی ای که آوردن و کاری که کردند، متفاوت تر از نفرات قبلی بود ولی واقعا ذهنم را درگیر نمی کنم که قرار است چه تصمیمی بگیرند.

این مسئولیت برعهده ایشان است و من هم مسئولیت های خاص خودم را دارم . البته که سخت کوشی من برای این موفقیت خیلی زیاد بوده ولی ذهنم را مشغول چیزهایی نمی کنم که روی آنها کنترلی ندارم. برای همین دوباره می گویم که من اکنون اینجا هستم و از زمانی که برگشتیم، لذت می برم. زمانیکه آدمها را داخل خیابان می بینم که خوشحال هستند، من هم خوشحال می شوم و فکر می کنم که سهم من در این موفقیت قابل ملاحظه بود و چیز بیشتری برای اضافه کردن ندارم و دوست ندارم که احساس ترحم دیگران را برانگیزم و دوست ندارم با حالت سیاست مدارانه ای پاسخ دهم. واقعا سعی می کنم حرفه ای گری کنم و می دانم که حوزه وظایف من چیست و حوزه وظایف دیگران چیست. این مسئله، مانند یک سوال ساده دو دو تا، چهارتای ریاضی است و جواب ساده ای دارد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =