سردار آزمون تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در هفته نهم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با تک گل سردار آزمون از سد عراق گذشت.

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در هفته نهم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ (قاره آسیا گروه C) سه شنبه شب ساعت ۲۱ در استادیوم شیخ علی بن محمد آل خلیفه بحرین به مصاف تیم ملی عراق رفت و با تک گل سردار آزمون توانست این تیم را از پیش روی بردارد و صدرنشین گروه خود شود.

با توجه به صعود عراق تا قبل از این دیدار، تیم ملی ایران نیاز به پیروزی داشت، اما نیمه نخست عراقی ها برتری محسوسی نسبت به شاگردان اسکوچیچ داشتند تا اینکه دقیقه ۳۵ اولین خطر جدی ایران توسط سردار آزمون تبدیل به گل شد.

در این صحنه علی قلی‌زاده با پاس عمقی توپ را از میانه زمین به جناح چپ برد تا احسان حاج‌صفی با فرار سریع و پاس در عرض توپ را در مقابل دروازه عراق به سردار آزمون برساند و او با ضربه بغل پا توپ را از کنار دستان جلال حسن عبور دهد و گلزنی کند. بازی در نیمه نخست با همین گل به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان اسکوچیچ بازی را مدیریت کردند و چشم به ضد حملات داشتند از اتفاق در چند صحنه می توانستیم به گل دوم برسیم اما بازی با تک گل سردار آزمون به پایان رسید و ایران با اقتدار و ۱۸ امتیاز به عنوان تیم اول گروه به دور سوم صعود کرد.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (میلاد محمدی۶۹)، سعید عزت‌اللهی (میلاد سرلک۶۹)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (سامان قدوس۷۸)، علی قلی‌زاده (کاوه رضایی۹۲)، مهدی طارمی و سردار آزمون (مهدی قایدی۷۸) 

             سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی عراق: جلال حسن، میثم جبار، سعد ناطق، احمد ابراهیم، علاء مهاوی، علی عدنان، صفاء هادی، امجد عطوان، همام طارق (ابراهیم بایش۶۶)، بشار رسن (محمد قاسم۸۷) و  مهند علی (ایمن حسین۶۰) 

      سرمربی: سرکو کاتانچ

تیم داوری: ایلگیز تانتاشف (ازبکستان)/ کمک‌ها: آندری تسپنکوف (ازبکستان) و دونگ هونگ‌کانگ (کره جنوبی)/ داور چهارم: جان کینگ (کره جنوبی).

کارت زرد: احمد نوراللهی (۹) علیرضا جهانبخش (۴۲)، صادق محرمی (۵۲)، مهدی طارمی (۸۲) از ایران - همام طارق (۱۳)، سعد ناطق (۴۷) از عراق

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵: و شوت محکم صفاء هادی به سمت دروازه ایران در میانه راه به شجاع خلیل‌زاده برخورد کرد که در این صحنه عراقی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

*گل اول ایران دقیقه ۳۵ توسط سردارآزمون: احسان حاج‌صفی با فرار سریع و پاس در عرض توپ را در مقابل دروازه عراق به سردار آزمون رساند و او با ضربه بغل پا توپ را تبدیل به گل کرد.

دقیقه ۴۷: ضربه مهند علی را بیرانوند گلر ایران در دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۳: ضربه ایستگاهی بشار رسن با اختلاف کمی از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: پاس مهدی طارمی و شوت آزمون را جلال حسن دفع کرد و در برگشت نیز علی عدنان اجازه گلزنی به سردار را نداد.

دقیقه ۸۰: علی قلی‌زاده می توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند، اما شوت او در محوطه جریمه عراق دقت لازم را نداشت و توسط جلال حسن مهار شد.

دقیقه ۸۶: شوت سامان قدوس را گلر عراقی ها دفع کرد و در برگشت ضربه احمد نورالهی در دستان جلال حسن جای گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =