تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران در هفته دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی مقابل عراق به برتری ۳ بر صفر رسید.

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در هفته دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ (گروه A قاره آسیا) به میزبانی  ورزشگاه خلیفه شهر دوحه قطر به مصاف عراق رفت که با گل های علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و علی قلی زاده به برتری ۳ بر صفر رسید.

در اوایل بازی ایران به آن چیزی که می خواست دست یافت و دقیقه ۳ توسط علیرضا جهانبخش روی ارسال مهدی طارمی به گل رسید، پس از این گل، شاگردان دراگان اسکوچیچ با کشاندن بازی روی زمین و پاس های تک ضرب، با برتری یک بر صفر به رختکن رفتند.

در ۲۵ دقیقه نخست نیمه دوم بازی بیشتر در میانه زمین دنبال می شد که در دقیقه ۷۰ سردار آزمون کنار خط عرضی زمین صاحب توپ شد و با پاسی بلند مهدی طارمی را صاحب یک موقعیت تک به تک کرد و این بازیکن پس از کنترل توپ با فهد طالب تک به تک شد و با یک ضربه بغل پا گل دوم ایران را به ثمر رساند.

گل طارمی آب سردی بود بر پیکر دیک ادووکات و تیمش بود اما این پایان کار نبود چراکه قلی زاده یک دقیقه پس از ورود به بازی گل سوم ایران را به ثمر رساند تا شاگردان اسکوچیچ با برتری سه بر صفر صدرنشین گروه خود شوند.

در دیگر بازی های گروه A قاره آسیا، کره جنوبی با یک گل لبنان را شکست داد و تیم های امارات و سوریه مقابل هم به تساوی یک بر یک رسیدند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (سامان قدوس ۵۸)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری (علی قلی زاده ۸۸)، مهدی طارمی (کریم انصاری فرد ۸۸) و سردار آزمون (مهدی قایدی ۹۴)   سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب عراق: فهد طالب، شیرکو کریم (فرانس پتروس۴۶)، علی فائز، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، صفا هادی (علا عبدالزهرا ۷۷)، امیر العماری (مهند علی۴۶) ، امجد عطوان، همام طارق (محمد قاسم۷۱)، بشار رسن (جاستین میرام ۲۸) و ایمن حسین       سرمربی: دیک ادووکات   

تیم داوری از کشور چین: ماء نینگ، شی ژانگ، کائو یی  و ژانگ لی  

کارت زرد: امجد عطوان (۱۱)، احمد ابراهیم (۳۹)، ایمن حسین (۵۰) از عراق - سعید عزت اللهی (۳۷)، علیرضا جهانبخش(۶۳) از ایران

صدرنشینی یوزهای ایرانی / عراق 0 – ایران 3

دقایق حساس:

*گل اول ایران دقیقه ۳ توسط علیرضا جهانبخش: حرکت مهدی طارمی از سمت چپ و ارسال دیدنی این بازیکن به روی دروازه، با ضربه سر علیرضا جهانبخش تبدیل به گل شد.

دقیقه ۲۸: ارسال جهانبخش با ضربه سر آزمون از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: پاس دقیق نوراللهی روی نقطه پنالتی به سردار آزمون رسید که ضربه بغل پای این بازیکن را فهد طالب گلر عراق مهار کرد.

دقیقه ۶۷: ارسال ضربه ایستگاهی توسط جهانبخش با ضربه سر شجاع خلیل زاده همراه شد که در دستان گلر عراق جای گرفت.

*گل دوم ایران دقیقه ۷۰ توسط مهدی طارمی: سردار آزمون با پاسی بلند مهدی طارمی را صاحب یک موقعیت تک به تک کرد که این بازیکن با فهد طالب تک به تک شد و با یک ضربه بغل پا گل دوم ایران را به ثمر رساند.

*گل سوم ایران دقیقه ۹۰ توسط علیرضا قلی زاده: ارسال کریم انصاری فرد از جناح چپ با ضربه علیرضا قلی زاده تبدیل به گل سوم ایران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =