• ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 15456
  • readingTime: ۲ دقیقه
تسلا و بیتکوین

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در پاسخ به انتقاد از او به خاطر دست‌کاری قیمت بیت کوین گفت که شرکتش تنها زمانی اقدام به ازسرگیری پذیرش پرداخت از طریق بیت کوین خواهد کرد که حدود ۵۰ درصد از مصرف انرژی استخراج آن از انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

به گزارش ایراسین، ایلان ماسک (Elon Musk) گفت که شرکت سازنده خودروهای الکتریکی زمانی شروع به پذیرش پرداخت‌های بیت کوینی می‌کند که تأیید شود استخراج‌کنندگان این ارز دیجیتال از انرژی‌های پاک استفاده می‌کنند.

این اظهارات ماسک کورسویی از امید برای بازار ارزهای دیجیتال بود مبنی بر اینکه ترس، بلاتکلیفی و تردیدی که پیرامون دارایی‌های دیجیتال ایجاد شده بود، احتمالاً به‌زودی فروکش خواهد کرد.

اخیراً ماگدا ویرزیکا (Magda Wierzycka)، مدیرعامل شرکت سیگنیا، اتهام‌هایی را علیه ماسک منتشر کرده بود. ویرزیکا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواسته است که درباره دستکاری قیمت بیت کوین توسط ماسک تحقیق کند.

ویرزیکا ماسک را متهم کرده است که آگاهانه قیمت بیت کوین را بالا برده تا فقط «بخش بزرگی از دارایی خود را در اوج» بفروشد.

ماسک روز یکشنبه در پاسخ نوشت:

این صحت ندارد. تسلا فقط حدود ۱۰ درصد از دارایی [بیت کوین] خود را فروخت تا تأیید کند که بیت کوین به‌راحتی و بدون جابجا کردن بازار نقد می‌شود.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که ماسک در ماه آوریل اذعان کرد که تسلا برای اثبات نقدشوندگی بیت کوین به‌عنوان جایگزینی برای پول نقد، بخشی از دارایی‌های بیت کوین خود را فروخته است.

ماسک یک ماه پیش از آن تأیید کرده بود که شرکت تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین به ترازنامه خود افزوده و این ارز دیجیتال را به‌عنوان پرداخت برای خودروهای خود خواهد پذیرفت.

اما با ابراز نگرانی ماسک از مصرف انرژی بیت کوین، پذیرش این ارز دیجیتال به‌عنوان یک راهکار پرداخت در تسلا عمری کوتاه داشت.

او در ۱۲ ماه مه توییت کرد که شرکتش به دلیل «استفاده فزاینده از سوخت‌های فسیلی» توسط شبکه بیت کوین، دیگر پرداخت این ارز دیجیتال را نمی‌پذیرد.

توییت ماسک همزمان بود با انبوهی از اخبار منفی در مورد مصرف انرژی بیت کوین، قصد چین برای ممنوعیت استخراج بیت کوین و بروز نشانه‌های ضعف در صعود طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال.

این چرخه اخبار منجر به بروز یکی از دردناک‌ترین دوره‌های بیت کوین شد که از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه مه با کاهش ۵۴ درصدی به اوج خود رسید.

مدیرعامل تسلا روز یکشنبه زمینه را برای مشخص کردن زمان ازسرگیری پذیرش بیت کوین توسط این شرکت آماده کرد. او در ادامه توییت خود نوشت:

وقتی تأیید شود که استخراج‌کنندگان [بیت کوین] مقدار معقولی انرژی پاک (حدود ۵۰ درصد) استفاده می‌کنند و روند آینده آن مثبت است، تسلا پذیرش تراکنش‌های بیت کوینی را از سر خواهد گرفت.

ماسک اخیراً توسط مایکل سایلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy) به نشست استخراج‌کنندگان بیت کوین دعوت شد.

این نشست به تشکیل شورای استخراج بیت کوین به‌عنوان یک نهاد داوطلبانه خودتنظیم‌گری در صنعت ارزهای دیجیتال منجر شد که هدفش استفاده از گزینه‌های بیشتر انرژی تجدیدپذیر و افزایش شفافیت استخراج ارزهای دیجیتال است.

با وجود تمام انتقادهایی که در مورد استخراج بیت کوین مطرح است، تخمین زده می‌شود که اکثر استخراج‌کنندگان در حال حاضر نیز از منابع انرژی جایگزین استفاده می‌کنند.

یاسین المانجرا (Yassine Elmandjra)، تحلیلگر شرکت آرک اینوستمنتز (Ark Investments)، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در ماه آوریل گفت که تقریباً سه چهارم استخراج‌کنندگان از منابع عاری از کربن استفاده می‌کنند.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =