• ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
  • کد خبر: 15421
  • readingTime: ۳ دقیقه
جام حذفی فوتبال ایران

با توجه به قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی، چهار بازی زیبا را خواهیم دید.

به گزارش ایراسین، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران روز یکشنبه ۲۳ خردادماه برگزار شد و اتفاقات جالبی در این قرعه کشی رخ داد که مهمترین اتفاق، برگزاری دربی پایتخت در این مرحله است.

مروری بر قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی داریم که در ذیل می خوانیم:

پرسپولیس تهران – استقلال تهران

پرسپولیس نسبت به استقلال مسیر آسان تری را طی کرد تا به این مرحله رسید، شاگردان یحیی گل محمدی به تریبت تیم های مس نوین کرمان (۳ –۰) و شاهین بندر عامری (۴-۱) را از پیش روی برداشت. استقلال نیز از سد تیم های پیکان (۲–۱) و ذوب آهن (۲-۱) گذشت و به دربی ۹۶ رسید.

دو تیم در لیگ برتر هم شرایط خوبی را دارند، قرمزپوشان ۴۸ امتیازی در رده دوم با فولادمبارکه سپاهان صدرنشین هم امتیاز هستند و شاگردان فرهاد مجیدی با ۳۷ امتیاز در رده سوم قرار دارند.

نود و ششمین دربی پایتخت، پنجمین تقابل پرسپولیس و استقلال در تاریخ رقابت‌های جام حذفی خواهد بود. دو تیم برای نخستین بار در جام حذفی ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که بازی در وقت‌های عادی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که پیروز شد.

دومین دیدار روز ۲۰ تیرماه سال ۱۳۷۸ برگزار شد که در فینال، پرسپولیس با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی در مقابل تک گل سهراب بختیاری‌زاده پیروز شد و به قهرمانی دست یافت.

پرسپولیس و استقلال در سومین بازی تاریخ جام حذفی خود، ۱۸ آذر سال ۱۳۹۰ در مرحله یک چهارم نهایی با هم بازی کردند که استقلال با گل‌های مجتبی جباری (۲ گل) و اسماعیل شریفات پرسپولیس را شکست داد.

آخرین دربی جام حذفی روز پنجم شهریور سال ۱۳۹۹ برگزار شد که بازی در وقت‌های اضافه با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید و استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شد و به فینال صعود کرد.

مروری بر قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران

ملوان انزلی - خیبر خرم آباد

دو تیم از تیم های خوب لیگ دسته اول آزادگان هستند که تا این مرحله پیش آمده اند. خیبر خرم آباد با عبدالله ویسی از ۲۸ بازی ۴۲ امتیاز کسب کرده و در رده هفتم جدول لیگ دسته اول آزادگان قرار دارد. ملوان انزلی نیز با هدایت مازیار زارع با ۳۹ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی جای گرفته است.

هر دو تیم شانس برای صعود به لیگ برتر ایران را دارند و از طرفی در جام حذفی دست به شگفتی زده اند و در کنار تیم های پرسپولیس تهران، استقلال تهران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان، گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک شانس برای حضور در جمع چهار تیم پایانی را نیز دارند.

ملوان انزلی میزبان، در مراحل قبلی از سد تیم های ویستاتوربین تهران (۲-۱) و نساجی مازندران (۱-۰) عبور کرد و خیبر خرم آباد نیز تیم های نفت مسجد سلیمان (۴-۳ پنالتی) و صنعت نفت آبادان (۱-۰) را از گردونه رقابت ها حذف نمود.

مروری بر قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران

فولاد خوزستان – فولاد مبارکه سپاهان

یکی دیگر از حساس ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مصاف شاگردان جواد نکونام و محرم نویدکیا است. دو مربی جوان عملکرد بسیار خوبی در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ داشته اند و بازی های درخشانی را از تیم های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه سپاهان شاهد بودیم.

طلایی پوشان اصفهانی با ۴۸ امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند و نگاه ویژه ای برای کسب قهرمانی در جام های لیگ برتر و حذفی ایران دارند.

فولاد خوزستان که با بد شانسی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در لیگ برتر نیز شانس آنچنانی برای قهرمانی ندارد تنها به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی چشم دوخته است، هرچند در این مرحله به تیم یکدست سپاهان خورده و بعید است بتواند از این رقابت ها به جام برسد.

شاگردان محرم نویدکیا در مراحل قبلی تیم های مس رفسنجان (۲-۱) و خوشه طلایی ساوه (۲-۰) را شکست دادند و فولاد خوزستان نیز با سه گل ماشین سازی را از پیش روی برداشت و مقابل قشقایی شیراز دو بر یک پیروز شد.  

مروری بر قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران

 گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک

این دو تیم از تیم های سرحال فوتبال ایران هستند که بازی روان و تماشا پسندی را در زمین مسابقه به نمایش می گذارند و جالب اینجاست که هر دو تیم در جدول رده بندی لیگ برتر ایران ۳۵ امتیازی هستند و رده های چهارم و پنجم را تصاحب کرده اند.

شاگردان علیرضا منصوریان تیم های هوادار (۵-۴ پنالتی) و تراکتور تبریز (۲-۰) را از جاده جام حذفی خارج کرده اند و گل گهرسیرجان نیز از سد تیم های مس کرمان (۲-۱) و پارس جنوبی جم (۳-۰) گذشت.

این دیدار غیر قابل پیش بینی است و باید منتظر تفکرات علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی باشیم هرچند میزبانی گل گهری ها بهترین امتیاز برای آنها محسوب می شود.

مروری بر قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =