علیرضا سهرابیان

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: در مسابقات آسیایی چین قایقرانان دختر و پسر ایرانی مدال های زرین و زیبایی را کسب خواهند کرد.

به گزارش ایراسین، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع انتخاباتی رئیس هیات قایقرانی استان اصفهان ضمن تبریک به انتخاب مجدد سلمان قاضی عسگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قاضی عسگر باید با حمایت یاری گرفتن از پیشکسوتان رشته قایقرانی در جهت توسعه و رشد این رشته گام بردارد تا قایقرانی استان اصفهان به زمانی برگردد که ورزشکاران آن در میادین بین المللی افتخارآفرین بودند که می توان به طلای مسابقات آسیایی احمدرضا طالبیان اشاره کرد و ایران در رنکینگ ارتقاء یافت.

وی با اشاره به خشکی زاینده رود اصفهان گفت: عدم جاری بودن آب در زاینده‌رود مشکلاتی را در مسائل سیاستی، اقتصادی، ورزش و ... بوجود آورد که قایقرانی نیز آسیب دید، اما نباید برای توسعه قایقرانی تنها به زاینده رود اکتفاء کنیم، باید دست به دست هم داد  و با استفاده از منابع آبی که در سطح استان اصفهان و استان های همجوار موجود است برای رشد و شکوفایی رشته قایقرانی بهره برد.

علیرضا سهرابیان ادامه داد: از رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان می‌خواهم که پیشنهادات و انتقادات را پذیرا باشد و برای رسیدن به اهداف و پیشرفت از آن‌ها استفاده کند، باید از همه افرادی که در قایقرانی تجربه دارند، استفاده کرد چراکه آن‌ها مشکلات را لمس کرده‌اند.

رئیس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در لیگ برتر قایقرانی، ورزشکار اصفهانی نداشتیم، باید انگیزه را در بین قایقرانان اصفهانی را بالا برد تا تیم اصفهان با قایقرانانی از همین شهر در لیگ برتر حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به سئوال مبنی بر احداث دریاچه مصنوعی در اصفهان برای قایقرانی گفت: با توجه به اینکه محیط طبیعی نداریم، دریاچه مصنوعی برنامه راهبردی است که باید اتفاق افتد، اما ساخت چنین فضایی در حال حاضر امکان امکان پذیر نخواهد بود و باید از دیگر ظرفیت های موجود بهره‌مند شد که در این راه استاندار، شهردار و دیگر مسئولین می توانند کمک به هیات قایقرانی استان اصفهان کنند.

علیرضا سهرابیان در خصوص آمادگی برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی یکی از فدراسیون هایی است که برای آمادگی در رقابت های هانگژو چین استارت زده است، هفته گذشته اولین انتخابی تیم ملی آب‌های آرام را در بخش آقایان داشتیم و امروز شنبه بیست و دوم خرداد نیز انتخابی تیم ملی بانوان را در این رشته برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در دو هفته مجزا نیز مسابقات انتخابی تیم ملی روئینگ آقایان و بانوان را خواهیم داشت و برای رشته های پر مدال نیز برنامه‌ریزی خاصی انجام داده ایم. با توجه به اینکه محیط متفاوت هانگژو چین و جاکارتای اندونزی من این قول را داده ام در مسابقات آسیایی چین قایقرانان دختر و پسر ایرانی مدال های زرین و زیبایی را کسب خواهند کرد و باعث ارتقاء جایگاه ایران در مسابقات آسیایی خواهد شد.