منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فقر پوشش گیاهی و خشکسالی، اصفهان را مستعد حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی کرده است به گونه ای که از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هکتار از مراتع اصفهان طعمه آتش شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه مساحت مراتع استان اصفهان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: مساحت جنگل های اصفهان ۱۰۰ هزار هکتار است و در سال زراعی جاری به علت کمبود بارشها این عرصه ها مستعد حریق شده اند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۵۱ حریق مراتع و عرصه های کشاورزی استان اصفهان را درنوردید و در سال جاری شاهد وقوع ۱۲ حریق در این عرصه ها بوده ایم که ۲۴ و نیم هکتار از پوشش های گیاهی را نابود کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آخرین حریق ثبت شده در اصفهان ۳ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم را درگیر کرد که پس از یک و نیم ساعت تلاش عوامل امدادی و تیم های محلی این آتش سوزی اطفاء شد.

شیشه فروش تصریح کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی و یگان حفاظت از حیات وحش در محیط زیست مکلف شدند تا نسبت به پیشگیری از حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی اصفهان اقدام کنند.

علت ۹۸ درصد حریق های سال گذشته خطای انسانی است

وی اضافه کرد: علت ۹۸ درصد از حریق های سال گذشته خطای انسانی است و در راستای پیشگیری از آتش سوزی اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مرتع داران و عشایر ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل ۷۵ تیم گشت و مراقبت در راستای جلوگیری از حریق در استان اصفهان گفت: بیشترین حریق در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی غرب وجنوب استان اصفهان رخ داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، بیشترین میزان حریق در مراتع طبیعی و جنگل های شهرستانهای فریدن، بویین میاندشت، تیران و کرون، خوانسار، چادگان، نطنز، سمیرم و دهاقان رخ داده و در مناطق کویری هم آتش سوزی در تاغ زارها به وقوع پیوسته است.

شیشه فروش با اشاره به تهیه نقشه پهنه بندی حریق در استان اصفهان گفت: تیم های محلی در کنار یگان حفاظت از منابع طبیعی در مناطق پرخطر و مستعد حریق بازرسی و پایش های دوره ای را انجام می دهند.

وی با پیش بینی افزایش حریق در اصفهان به علت خشکسالی گفت: با توجه به کاهش ۳۵ درصدی میانگین بارشهای استان اصفهان نسبت به سال گذشته و خشکی رودخانه زاینده رود مراتع و جنگل های استان اصفهان مستعد حریق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =