ورق رنگی

مدیرعامل شرکت قوطی افشان گفت: ورق قلع اندود شرکت فولاد مبارکه در مقایسه با نمونه محصول چینی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و دلیل آن نوع مواد اولیه ای است که در تولید آن استفاده می شود و به لحاظ کیفی، کاملا پاسخگوی نیاز مجموعه بوده و تقریبا ۳۰ درصد از نمونه های خارجی مطلوب تر است.

حسین برحقی در گفت وگو با ایراسین، درخصوص تامین نیاز این شرکت از محصولات فولادمبارکه در ادامه اظهار کرد: شرکت قوطی افشان به عنوان یکی از مصرف کنندگان ورق قلع اندود شرکت فولاد مبارکه بوده و ماهانه بخشی از نیاز خود را بر اساس سهمیه بندی صورت گرفته از طرف شرکت مذکور تامین می‌کند.

وی ادامه داد: تنها یکی از مواردی که باعث می‌شود کار برای این واحد تولیدی سخت شود ضخامت ورق عرضه شده برای مجموعه قوطی افشان است. به این شکل که ضخامت مصرفی مطلوب برای این شرکت ۰.۱۸ میلیمتر است اما با توجه به بخشنامه های جاری شرکت فولاد مبارکه، ضخامت مذکور تنها برای کارخانه های تولید قوطی های صنایع غذایی عرضه می شود و این شرکت بالاجبار بایستی ورق ۰.۲۱ میلیمتر سفارش دهد که به دلیل افزایش قیمت ورق قلع اندود در عرضه مواد اولیه بورس کالا، این موضوع سبب می‌شود هزینه اضافی برای تولید منظور شود؛ البته در این خصوص و برای رفع این مشکل، مذاکراتی با مسئولان مربوطه در شرکت فولاد مبارکه انجام شده و امید می‌رود به زودی این مشکل نیز مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت قوطی افشان با تاکید بر کیفیت بالای محصول فولاد مبارکه و حساسیتی که در تولید محصول نهایی شرکت قوطی افشان وجود دارد اظهار کرد: این محصول کاملا پاسخگوی نیاز مجموعه بوده است. البته طبق سهیمه بندی، شرکت فولادمبارکه هر ماه به میزان خاصی ورق قلع اندود برای این شرکت اختصاص می‌دهد و این در حالیست که کل نیاز مجموعه، چندین برابر آن است. بنابراین شرکت برای تامین مابقی نیاز خود، بالاجبار از دیگر تولیدکنندگان متفرقه و یا محصولات وارداتی چینی استفاده می نماید؛ در نتیجه، این امر منجر به خروج بخشی از ارز موجود می‌گردد.

برحقی افزود: در حال حاضر، ظرفیت صنایع تولید کننده مرتبط با مواد غذایی به شکل بهتری پوشش داده می‌شود اما بخش صنایع فلزی مربوط به مواد صنعتی به میزان کمتری می‎تواند از ورق تولیدی فولاد مبارکه استفاده کند و شرکت قوطی افشان به عنوان بخشی از  این صنایع، مجبور است بخش بزرگی از نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کند و همان طور که گفته شد این مساله علاوه بر خروج ارز، سبب افت نسبی کیفیت نیز می‌گردد؛ چرا که نوع ورق مورد استفاده برای تولید قوطی در این مجموعه بسیار اثرگذار بوده و محصولی که با ورق فولاد مبارکه تولید می‌شود در مقایسه با محصول تولیدی با ورق چینی تفاوت فراوان از لحاظ کیفیت تولید داشته و در ۳۰ درصد کیفیت کاری تاثیر گذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =