• ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
  • کد خبر: 15106
  • readingTime: ۲ دقیقه
بحرین

تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در چارچوب دور دوم انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف بحرین برود.

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در چارچوب دور دوم انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید دوشنبه شب (۱۷ خردادماه ۱۴۰۰) از ساعت ۲۱ در شهر الرفاع به مصاف میزبان خود بحرین برود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ برای اینکه همچنان امیدوار به صعود به دور نهایی باشند،محکوم به پیروزی و باید از سد حریف سرسخت خود بگذرند. اتفاقی که در بازی رفت رخ نداد و ایران با یک گل از حریف خود شکست خورد.

این هفتمین جدال ایران و بحرین در خاک بحرین است. در ۶ رویارویی قبلی ایران هیچوقت به برتری نرسیده و چهار شکست و دو تساوی عاید ملی پوشان شده است. ما باید در بازی پیش رو طلسم شکنی کنیم و برای اولین بار بحرین را در خانه اش از پیش رو برداریم.

۲۹ مهرماه سال ۱۳۸۰ و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی فوتبال ایران در برابر بحرین با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا رویای رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۲ در مرحله گروهی از بین برود و کار ما به پلی آف کشیده شود. درنهایت هم تیم بلاژویچ به جام جهانی کره و ژاپن نرسید.

۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۳، دو تیم در مقدماتی جام جام جهانی ۲۰۰۶ در خاک بحرین به مصاف هم رفتند که در پایان تساوی بدون گل رقم خورد، در آن دیدار برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی ایران بود.

در دوم فروردین ماه ۱۳۸۷ تیم تحت هدایت علی دایی برای برگزاری بازی دوستانه با بحرین عازم منامه شد و با یک گل به میزبان خود باخت. سال بعد تیم افشین قطبی هم راهی بحرین شد تا یک دیدار تدارکاتی را با بحرین داشته باشد اما این بازی که در تاریخ نهم شهریورماه ۱۳۸۸ به انجام رسید با برتری چهار بر ۲ تیم میزبان همراه شد. هر ۲ گل ایران توسط فریدون زندی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

پنجمین جدال دو تیم در خاک بحرین به مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ مربوط می‌شود. شاگردان کارلوس کی‌روش تا دقیقه ۹۳ از میزبان خود با یک گل عقب بودند ولی مجتبی جباری ما را از شکست نجات داد و بازی با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید.

نهایتا به بازی ۲۳ مهرماه سال ۱۳۹۸ می‌رسیم؛ جایی که تیم تحت هدایت مارک ویلموتس با یک گل به بحرین باخت و ماجرای صعود ما از همانجا پیچیده شد. باید دید آیا اسکوچیچ می‌تواند طلسم شکنی کند و در خاک بحرین از سد تیم ملی این کشور بگذرد ؟

گفتنی است تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین  ۱۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۸ پیروزی و ۵ شکست سهم ایران از تقابل با بحرینی ها بوده است و پنج دیدار این دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. تیم ملی ایران ۳۲ گل وارد دروازه بحرین کرده و ۱۳ گل هم خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =