پل راه آهن سبا

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان لنجان گفت: در محور پل راه آهن فولادسبا، جاده اصفهان-زرین شهر روزانه ۲۸ هزار وسیله نقلیه حرکت می‌کنند و در آن تصادفات جاده‌ای بسیاری اتفاق می‌افتاد؛ تصادفاتی که منجر به جرح و فوت هم شده بود که با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و احداث پل ریلی جدید فولاد سبا، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات را شاهد خواهیم بود.

ابوالقاسم صباغی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به افتتاح پل روگذر خط راه آهن فولاد سبا اظهار کرد: در محور پل راه آهن فولادسبا، جاده اصفهان-زرین شهر روزانه ۲۸ هزار وسیله نقلیه حرکت می‌کنند و در آن تصادفات جاده‌ای بسیاری اتفاق می‌افتاد. از سوی دیگر به علت کاهش ارتفاع سطح جاده نسبت به پل، کامیون‌های حمل بار با ارتفاع ۴.۵ متر به سقف پل برخورد می کردند که منجر به تصادفات جرحی و فوتی هم شده بود که با احداث این پل ریلی جدید با افزایش ایمنی و کاهش تصادفات روبرو خواهیم بود. 

وی افزود:  در مقاطعی اداره راهداری ارتفاع پل را افزایش داده بود اما در نهایت با مذاکراتی که داشتیم ابتدا قرار بر آن شد تا تعمیراتی برای پل در نظر گرفته شود که در ادامه با بررسی های کارشناسی مشخص شد تعمیرات مناسب نبوده و باید پل دیگری جایگزین شود. این اتفاق رقم خورد و با افزایش طول پل، برای آینده جاده و پل نیز برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان لنجان تصریح کرد: با دعوت از کارشناسان مجتمع فولاد سبا پل روگذر خط راه آهن فولاد سبا که تقریبا سالانه ۵ میلیون تن ترافیک بار از آن حمل می‌شود، بررسی و با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه امروز شاهد افتتاح این روگذر هستیم.

وی اضافه کرد: پس از چندین سال مکاتبه و پیگیری شرکت فولاد مبارکه با تخصیص اعتبار۵۰ میلیارد ریالی و ارائه طرح پل ۶ خطه تصویب و به بهره برداری رسید.

صباغی با اشاره به تصحیح ارتفاع پل روگذر خط راه آهن فولاد سبا گفت: شرکت فولاد مبارکه سرمایه گذار صد درصدی این پروژه بوده است و با توجه به احتمال ریزش پل، این اقدام شرکت فولاد مبارکه با همکاری اداره راه آهن منجر به توسعه زیرساخت ریلی در شهرستان لنجان شده است. 

شایان ذکر است، پل راه آهن فولادسبا (جاده اصفهان زرین شهر) که با سرمایه‌گذاری شرکت فولادمبارکه و نظارت تیم معاونت توسعه این شرکت ساخته شده، با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه و مسئولان شهرستان لنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. خروج محصولات از مجتمع فولاد سبا و ورود مواد اولیه به این مجتمع از این مسیر انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =